Sprzedaż polskich jabłek w sieci Biedronka wzrosła o 15,5 proc. w 2017 r.

Największa działająca w Polsce sieć detaliczna - Biedronka - istotnie zwiększyła sprzedaż jabłek od krajowych dostawców - informuje ISBnews.

"Sprzedaż polskich jabłek w sieci Biedronka wyniosła odpowiednio 77 mln kg w 2017 r. i 66 mln kg w 2016 r., czyli wzrosła o 15,5 proc." - podało ISBnews biuro prasowe właściciela sieci Jeronimo Martins Polska.

Spółka podkreśla, że Biedronka jest jednym z największych w Polsce odbiorcą rodzimych jabłek i gruszek. Aż 99 proc. tych owoców pochodzi od 15 dostawców z Mazowsza, Lubelszczyzny, Sądecczyzny i Małopolski.

"Jabłka jonagold, szampion i ligol oraz gruszki lukasówka i konferencja to odmiany najczęściej wybierane przez naszych klientów. Wspólnie z dostawcami odtwarzamy również dawne odmiany, czego przykładem może być antonówka, która okazała się dużym sukcesem. Nasze owoce muszą spełniać nie tylko wysokie wymagania jakościowe, takie jak odpowiednia dojrzałość czy brak uszkodzeń, ale przede wszystkim posiadać wyjątkowy smak" - powiedział dyrektor kategorii owoców i warzyw w Biedronce Marek Walencik, cytowany w komunikacie.

Biedronka to największa sieć detaliczna w Polsce. Na koniec czerwca br. sieć Biedronka liczyła 2 832 placówek o łącznej powierzchni 1,87 mln m2.

Czytaj też: Będzie kolejny protest? "Guma do żucia jest droższa niż kilogram jabłek na soki". Jedna guma

Tydzień na Gazeta.pl. Tych materiałów nie możesz przegapić! SPRAWDŹ