Właściciel Reserved zaliczył świetny kwartał. Dochody LPP ostro w górę

Robert Kędzierski
LPP, właściciel Reserved, w III kwartale 2018 r. osiągnął wzrost przychodów i większy zysk. Szczególną uwagę zwraca jeden wynik.

LPP SA, właściciel m.in. marki Reserved, opublikował wstępne wyniki finansowe za III kwartał b.r. 

Spółka osiągnęła większe o 13 proc. przychody ze sprzedaży. Wyniosły one 2,05 mld zł. Zwiększył się również zysk brutto ze sprzedaży - wyniósł on 1,05 mld zł. To o 18 proc. więcej niż przed rokiem. 

Zysk na działalności operacyjnej (EBIT) wyniósł 125 mln zł i był wyższy o 21 proc. niż przed rokiem. Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych LFL (w walutach lokalnych) w III kwartale 2018 roku wzrosły o 3,6 proc. ,
LPP zwiększył też o 10 proc powierzchnię handlową. Na dziś wynosi ona 1036 m2.

Biorąc pod uwagę wszystkie kwartały tego roku przychody ze sprzedaży wyniosły  5,6 mld zł (o 16 proc więcej). Zysk to 2,99 mld zł (o 21 proc. więcej). Zysk na działalności operacyjnej zwiększył się w najbardziej widoczny sposób- wynosi już 319 mln zł, czyli o 58 proc. więcej niż przed rokiem.

Spółka chce podwoić przychody

Polska spółka przychody uzyskuje nie tylko w Polsce - działa na 21 rynkach. Planuje dalszą ekspansję - między innymi za sprawą rozwoju e-commerce. W ciągu trzech lat LPP chce zwiększyć przychody do poziomu 10 mld zł. Firma zamierza też inwestować w Polsce - chce stworzyć 4,4 tys. miejsc pracy inwestując 2,2 mld zł. 

Czytaj też: Właściciel Reserved szuka specjalistów IT. Pracę w LPP może znaleźć 100 osób 

LPP to giełdowa spółka, która zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i SiNSAY. Ma ponad 1700 sklepów w 21 krajach. 

***

Adam Czerniak: "Rząd nie tylko uszczelnia podatki, ale także je podnosi"