Właściciel Aliexpress znów liczy grube miliardy zarobione w ciągu doby. Dzień Singla sukcesem

Alibabie, właścicielowi sklepu internetowego Aliexpress, 11 listopada będzie kojarzył się z gigantycznymi wpływami. Chiński Dzień Singla znów okazał się gigantycznym komercyjnym sukcesem.

30 miliardów dolarów - tyle w ciągu 24 godzin wydali konsumenci, głównie w Chinach, dokonując zakupów na największej platformie sprzedaży online - Alibaba. Firma jest właścicielem m.in znanego w Polsce serwisu Aliexpress, który jest uznawany za rywala Allegro i Amazona. 

11 listopada, ze względu na cztery jedynki w dacie, uznawany jest przez Chińczyków za Dzień Singla. To z kolei w ostatnich latach stało się okazją do akcji promocyjnych sprzedaży internetowej.

Właściciele sklepów internetowych na platformie Alibaba 11 listopada oferują konsumentom znaczne zniżki, a osoby, które dokonają zakupów w pierwszych minutach trwania promocji, mogą liczyć na towar za darmo. Dlatego zaledwie w ciągu pierwszych 60 minut tegorocznego Dnia Singla dokonano w Chinach zakupów na sumę 10 miliardów dolarów.

Zastanawiam się, jak będzie wyglądał w przyszłości Dzień Singla. Przekroczyliśmy 200 miliardów juanów, potem będzie 300, 500 oraz bilion.

- nie krył optymizmu prezes Alibaba Group Daniel Zhang.

Pomimo iż w tym roku pobito kolejny rekord, to tempo wzrostu sprzedaży obniżyło się z ubiegłorocznego poziomu 39 do 27 procent. Firma obniżyła też ogólne prognozy sprzedaży na ten rok, na co wpływ ma chińsko-amerykańska wojna celna.

Na uroczystej gali w Szanghaju, podczas której obserwowano na żywo dane o sprzedaży, wystąpiła Mariah Carey.

Czytaj też: Polska firma stawia na rozwiązania chińskiego giganta. ABC Data nawiązuje współpracę z Alibabą

Lepiej niż przed rokiem

Zeszłoroczny Dzień Singla również był dla Alibaby sukcesem, jednak mniejszym. Rok temu przychody firmy osiągnęły bowiem poziom 25 mld dolarów. Rok wcześniej było to 18 mld dolarów.