30 miliardów dolarów - tyle w ciągu 24 godzin wydali konsumenci, głównie w Chinach, dokonując zakupów na największej platformie sprzedaży online - Alibaba. Firma jest właścicielem m.in znanego w Polsce serwisu Aliexpress, który jest uznawany za rywala Allegro i Amazona.
11 listopada, ze względu na cztery jedynki w dacie, uznawany jest przez Chińczyków za Dzień Singla. To z kolei w ostatnich latach stało się okazją do akcji promocyjnych sprzedaży internetowej.
Właściciele sklepów internetowych na platformie Alibaba 11 listopada oferują konsumentom znaczne zniżki, a osoby, które dokonają zakupów w pierwszych minutach trwania promocji, mogą liczyć na towar za darmo. Dlatego zaledwie w ciągu pierwszych 60 minut tegorocznego Dnia Singla dokonano w Chinach zakupów na sumę 10 miliardów dolarów.
Zastanawiam się, jak będzie wyglądał w przyszłości Dzień Singla. Przekroczyliśmy 200 miliardów juanów, potem będzie 300, 500 oraz bilion.
- nie krył optymizmu prezes Alibaba Group Daniel Zhang.
Pomimo iż w tym roku pobito kolejny rekord, to tempo wzrostu sprzedaży obniżyło się z ubiegłorocznego poziomu 39 do 27 procent. Firma obniżyła też ogólne prognozy sprzedaży na ten rok, na co wpływ ma chińsko-amerykańska wojna celna.
Na uroczystej gali w Szanghaju, podczas której obserwowano na żywo dane o sprzedaży, wystąpiła Mariah Carey.
Czytaj też: Polska firma stawia na rozwiązania chińskiego giganta. ABC Data nawiązuje współpracę z Alibabą
Zeszłoroczny Dzień Singla również był dla Alibaby sukcesem, jednak mniejszym. Rok temu przychody firmy osiągnęły bowiem poziom 25 mld dolarów. Rok wcześniej było to 18 mld dolarów.