Simple z coraz wi瘯szymi k這potami. Upad這軼i chce nawet ZUS. Niekt鏎zy klienci nie otrzymali zam闚ie

Simple Creative Products, w豉軼iciel marki Simple, ma coraz wi瘯sze k這poty. Do s康u wp造n窸o a osiem wniosk闚 o upad這嗆. Cz窷 klient闚, kt鏎zy z這篡li zam闚ienia w internetowym sklepie Simple, mia豉 nie dosta zam闚ie.
Zobacz wideo

Spółka Simple Creative Products ma spore problemy. Jak donosi Puls Biznesu aż osiem podmiotów zgłosiło do sądu wniosek o jej upadłość. Jedną z instytucji, która nie chce już czekać na pieni康ze od w豉軼iciela sklepów Simple jest ZUS. W tym wypadku chodzi konkretnie o komandytową spółkę zależną. Jak donosi PB niektórzy klienci Simple nie otrzymali zamówień złożonych w internetowym sklepie. Powołany przez sąd nadzorca ma otrzymywać kilkadziesiąt telefonów dziennie w tej sprawie. 

Problemy odbijają się na Gino Rossi, która kontroluje odzieżową spółkę. Dwa dni temu dość nieoczekiwanie do dymisji podał się Tomasz Malicki, pełniący funkcję prezesa od roku 2012. Jak czytamy w oficjalnym komunikacie "rezygnacja nie zawiera uzasadnienia". Wiadomo już kto go zastąpi -  to Tomasz Kuźniarski - związany z Gino Rossi od 2015 roku. 

Kłopoty pomimo poprawy

Wyniki Simple za I kwartał b.r. nie są zachwycające. Spółka odnotowało 0,69 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 0,42 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 0,95 mln wobec 0,55 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 9,71 mln zł w I kw. 2019 r. wobec 10,6 mln zł rok wcześniej.

"W pierwszym kwartale 2019 nastąpił nieznaczny spadek przychodów ze sprzedaży (8 proc.) w stosunku do analogicznego kwartału roku 2018, tym niemniej nastąpiła pozytywna zmiana struktury sprzedaży, tj. zwiększanie udziału sprzedaży wyżej rentownych usług oraz licencji własnych grupy, co ma przełożenie na poprawę osiągniętych wskaźników rentowności na wszystkich najistotniejszych poziomach" - czytamy w raporcie.

Czytaj też: CCC podało wstępne wyniki i mocno spada na giełdzie. Ponad 150 mln zł straty w pierwszym kwartale

Z kolei Gino Rossi miało w I kw. 2019 r. 11,65 mln zł straty netto z działalności kontynuowanej w I kw. 2019 r. wobec 4,94 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Strata operacyjna wyniosła 9,79 mln zł wobec 4,47 mln zł straty rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł -4,01 mln zł wobec -2,65 mln zł rok wcześniej. 

Simple sprzedane za symboliczną złotówkę

Tydzień temu zarząd Gino Rossi S.A. poinformował, że zawarł umowę z Funduszem Inwestycyjnym Forum 82 umowę na sprzedaży 100 proc. akcji spółki Simple Creative Products. Wartość transakcji wynosi zaledwie 1 zł. 

Umowa została zawarta po uzyskaniu zgody banku Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A. W tej chwili nie ma pewności jak będą wyglądać dalsze losy marki Simple i jej sklepów. 

Zobacz wideo
Wi璚ej o: