Właściciel sieci Mere, firma Svetofor, już w zeszłym roku chciała wejść z siecią dyskontów na polski rynek, planując otwarcie 105 sklepów. Wtedy do ekspansji nie doszło. Pierwszy sklep Mere zostanie jednak otwarty w lipcu w Częstochowie. W sprzedaży znajdą się wyłącznie towary klasy ekonomicznej i z długim terminem ważności. Wbrew ostatniemu trendowi wśród popularnych w Polsce dyskontów, w Mere nie znajdziemy towarów premium. Od kwietnia sieć poszukuje polskich pracowników. Oferuje umowę o pracę i otwartą ścieżkę awansu.
Wszystkie towary oferowane przez dyskont mają być o ok. 30 proc. tańsze niż w konkurencyjnych sieciach. Sieć sprzedająca towary prosto z palety czyli w modelu tzw. twardego dyskontu, nie przykłada też specjalnej wagi do drogich, kolorowych opakowań. Pod marką Mere Svetofor ma 800 sklepów zlokalizowanych m.in. w Rosji, na Białorusi czy w Chinach.
Mere to kolejny z zagranicznych dyskontów, oferujących tanie produkty, który wszedł na polski rynek w ostatnim czasie. W czerwcu 2018 r. swój pierwszy w Polsce sklep otworzyła w Dąbrowie Górniczej niemiecka sieć TEDi.
Powstały w 2004 r. dyskont jest jedną z czołowych niemieckich, niespożywczych sieci detalicznych. Szczyci się tym, że ma ok. 2 tys. sklepów w Europie i zatrudnia 11,5 tys. pracowników. Oferuje produkty dekoratorskie, zabawki, zrób to sam, elektronikę i kosmetyki.