ING Bank Śląski oficjalnie poinformował o awarii, która miała miejsce w środę wieczorem (19 czerwca). W jej wyniku część transakcji przeprowadzonych kartami płatniczymi nie została zrealizowana.
"Ja wczoraj chciałam wypłacić z bankomatu. Wyświetli się komunikat żeby się skontaktować z bankiem. Niestety pieniądze zostały zablokowane. Na infolinię ING nie można się dodzwonić" - informowała jedna z klientek banku na Facebooku. "Trzy razy ściągnęło mi po 265,00 zł w sklepie. Trzy razy odrzucona transakcja. Co robić?" - pytała inna.
Mimo odrzucania transakcji rachunki klientów były obciążane. Bank przyznaje, że powstałe w ten sposób blokady sukcesywnie i automatycznie usuwa. Według przewidywań, w przypadku transakcji przeprowadzonych w bankomatach banku "powrót" środków na konto powinien zakończyć się w czwartek. Nie wiadomo jednak co w przypadku, kiedy transakcje były dokonywane za pomocą bankomatów innych sieci.
Czytaj też: ING Bank Śląski ostrzega przed trojanem. Podmienia numer konta. "Na ekranie tego nie widać"
ING zapewnia, że niesłusznie "zajęte" środki zostaną odblokowane automatycznie - nie trzeba w tej sprawie występować z żadnym wnioskiem. Bank zachęca jednocześnie, by w przypadku wątpliwości kierować do banku reklamację.