Empik Premium. Empik rusza z nową usługą. Zniżki i benefity nawet za mniej niż 7 zł miesięcznie

19 sierpnia sieć Empik rusza z zupełnie nową usługą Empik Premium. To system subskrypcji, w ramach której klient po wniesieniu opłaty (np. 79,99 zł w przypadku subskrypcji rocznej - czyli ok. 6,67 zł na miesiąc) otrzymuje dostęp do pakietu benefitów - m.in. zniżek w sklepach stacjonarnych Empik czy na empik.com, zwrot części wydatków, audiobooki i ebooki za 0 zł czy bezpłatną dostawę.

Empik wchodzi w usługi subskrypcyjne niczym Netflix czy Spotify (czy choćby na polskim rynku Allegro Smart). W jego przypadku jednak klienci za opłatą będą mieli dostęp do szeregu benefitów.

Empik Premium - ile to kosztuje?

Najtaniej wyjdzie wybór rocznego okresu rozliczeniowego - wówczas koszt "abonamentu" to 79,99 zł za 12 miesięcy, czyli ok. 6,67 zł w przeliczeniu na miesiąc. Dostępny będzie też miesięczny lub półroczny okres rozliczeniowy. W pierwszym przypadku cena wyniesie 9,99 zł, w drugim 49,99 zł (czyli ok. 8,33 zł za miesiąc).

Usługę Empik Premium będzie można wykupić w salonach sieci (Empik zapewnia, że w każdym sklepie znajdzie się pracownik z tabletem, u którego będzie można wykupić usługę) oraz na stronie empik.com. O ile na razie w salonie będzie można wykupić usługę na określony czas, o tyle przy zakupie na empik.com będzie dostępny system płatności powtarzalnych - czyli w zależności od wybranego okresu rozliczeniowego opłata subskrypcyjna będzie automatycznie ściągana z karty.

Empik Premium będzie dostępne dla posiadaczy karty Mój Empik (jest ich już ponad 4 mln). Zatem jeśli ktoś jej nie ma, będzie musiał zarejestrować się w programie aby wykupić usługę Empik Premium.

Empik zapewnia, że z Empik Premium będzie można się "wypisać" w każdym momencie, czyli np. nawet po jednym czy dwóch miesiącach mimo wykupienia usługi na rok. W sytuacji rezygnacji przed końcem okresu, na jaki usługa została wykupiona, Empik może zwrócić część pieniędzy. To, czy i ile odda, będzie wyliczał algorytm - m.in. na podstawie korzyści, jakie zdążył osiągnąć klient, czy czasu, jaki usługa była aktywna (siłą rzeczy Empik więcej będzie skłonny oddać klientowi, który z usługi wykupionej na rok wypisuje się po dwóch tygodniach niż po 11 miesiącach). Sieć obiecuje, że klient nigdy nie będzie musiał nic dopłacać - w najgorszym wypadku nie dostanie żadnego zwrotu.

Jakie korzyści w Empik Premium?

Osoby, które wykupią usługę Empik Premium, będą mogły korzystać jednocześnie z różnych benefitów. Są to:

  • stała zniżka 15 proc. w salonach Empik na większość rzeczy - m.in. książki, muzykę, filmy, zabawki, artykuły papiernicze i kreatywne. Zniżka nie łączy się z promocjami, czyli np. jeśli książka jest przeceniona o 20 proc., klient otrzyma właśnie taką zniżkę (ale jeśli zniżka wynosi np. 10 proc., klient z Empik Premium dostanie rabat 15 proc.)

  • zniżka do 20 proc. na empik.com - na ofertę dostępną stacjonarnie oraz m.in. na wiele produktów z kategorii zdrowie i uroda, zabawki, dom i ogród oraz elektronika

  • zwrot do 3 proc. wartości zakupów na konto na empik.com (do 50 zł miesięcznie, czyli 600 zł rocznie). Te środki będą do wykorzystania podczas kolejnych zakupów - wówczas klient przy płatności wybiera opcję skorzystania ze środków z tej "internetowej portmonetki"

  • darmowa dostawa wszystkimi dostępnymi kanałami - m.in. kurierem, do Paczkomatów czy na stacje Orlen (dla zamówień powyżej 40 zł)

  • przedsprzedaże i zniżki na koncerty oraz wydarzenia w Empik Bilety i Going (na początek przedsprzedaż jesiennej trasy Bass Astral x Igo, specjalna pula biletów na koncert JIMEK Symphonixx w Hali Stulecia we Wrocławiu oraz zniżki na koncerty klubowe, w tym Darii Zawiałow, Ani Dąbrowskiej czy Pawła Domagały)

  • audiobooki i ebooki za 0 zł na Empik Go (w pakiecie za 0 zł będzie ponad tysiąc audiobooków i 10 tys. ebooków

  • zniżka 20 proc. na bilety do kin sieci Helios (na razie w kasie kina, prawdopodobnie za kilka miesięcy także przy zakupie w internecie)

  • zniżka 20 proc. na całą ofertę Empik Foto

  • 1 gr za 50 odbitek zdjęć w jakości premium (oferta jednorazowa "na powitanie")

  • cyklicznie pojawiające się tzw. hity cenowe, czyli produkty w bardzo atrakcyjnych cenach

Informacje o wszystkich zniżkach i innych benefitach w ramach usługi Empik Premium będą dostępne m.in. na stronie empik.com/premium czy w aplikacji mobilnej. Empik będzie też nową usługę eksponował w salonach, rusza także z kampanią reklamową, której twarzą będzie Monika Brodka.

Po co Empik Premium?

Cena usługi może wydawać się zaskakująca - w tym sensie, że Empik Premium wcale nie musi być "premium", i może się opłacać szerokiemu gronu klientów Empiku. Niekoniecznie trzeba być "nałogowym" klientem sieci, żeby na usłudze wyjść na plus. 6,67 zł miesięcznie (przy zakupie usługi na rok) zwróci się przykładowo przy kupnie jednej książki w miesiącu (za ok. 33 zł na empik.com, za ok. 44,50 zł w salonie Empiku) czy przy jednej dostawie kurierem (standardowy koszt 6,99 zł).

Zresztą Empik nie ukrywa, że usługa nie zwróci mu się od razu. W wielu miejscach mocno schodzi z marży, ale liczy na efekt lojalizacji klientów - że ci, związani "abonamentem" i widzący korzyści w postaci m.in. niższych cen częściej, skuszą się na spontaniczny zakup oraz częściej będą korzystać z usług spółki, a nie konkurencji. I nie chodzi tu tylko o zakupy książek czy płyt - z czym głównie kojarzy się Empik - ale także np. biletów na koncerty, zabawek czy odbitek zdjęć. Jest w tym także chęć szerszego "zapoznania" klientów z całą paletą usług Empiku, nieco "odklejenia" łatki sklepu wyłącznie z książkami i muzyką.

Empik widzi także coraz większe zainteresowanie na rynku modelami subskrypcyjnymi.

Obserwujemy kierunek rozwoju rynku retail i e-commerce, a ten jasno wskazuje na rozwiązania subskrypcyjne. Połączyliśmy wiedzę o preferencjach naszych klientów z globalnymi trendami i otrzymaliśmy usługę skrojoną na miarę współczesnego konsumenta z uwzględnieniem DNA Empiku - czyli mocno postawiliśmy na kulturę i pasje 

- mówi Ewa Szmidt-Belcarz, Prezes Grupy Empik.

Oczekiwania klientów są dla nas najważniejsze. Zależało nam na tym, by usługa Empik Premium była atrakcyjna i wygodna dla każdego - niezależnie od zwyczajów zakupowych czy ulubionych kategorii produktowych 

- dodaje Piotr Frankowski, szef Empik Premium.

Zobacz wideo