Badania przeprowadzono na zlecenie Tesco Polska. Wynika z niego, że małe supermarkety i dyskonty idealnie wypełniły lukę pomiędzy sklepami wielkopowierzchniowymi a osiedlowymi sklepikami.
Polacy wolą zakupy w mniejszych sklepach. Mają również ulubione produkty
Ponad 60 proc. Polaków preferuje zakupy w dyskontach, supermarketach i małych sklepach osiedlowych. Ponadto, 88 proc. osób posiada ulubione produkty, z tego powodu duży asortyment, który jest domeną większych sklepów, przestał być ich głównym atutem.
Czytaj także: Coraz mniej sklepów ogólnospożywczych w Polsce. Ich liczba spadła o ponad 7 proc. w ciągu roku
- "Małe supermarkety i dyskonty bardzo skutecznie zagospodarowały niszę między formatami wielkopowierzchniowymi a kameralnymi osiedlowymi sklepikami czy sieciami sklepów convenience. Mogły o tym zadecydować dwa niezależne czynniki. Po pierwsze, unikatowe połączenie znanego asortymentu w atrakcyjnej cenie z dobrą organizacją wnętrza sklepu. Drugi czynnik to zachodzące zmiany w naszych w stylach zakupowych, szczególnie jeżeli chodzi o e-commerce. Przeniesienie części zakupów do sfery online sprawia, że wybieramy sklepy lepiej dopasowane do naszych bieżących potrzeb - hipermarkety nagle okazują się za duże, a osiedlowe sklepy nie mają wystarczającej oferty" - skomentował Piotr Zimolzak z Agencji Badań Rynku i Opinii SW Research.
Tesco Polska przystosowuje się do trendów. Zmienia formaty sklepów
W ostatnich miesiącach Tesco zdecydowało się na zmniejszenie powierzchni sklepów oraz asortymentu. Po zmianach funkcjonują dwa formaty Tesco - supermarkety oraz hipermarkety kompaktowe. Jak podaje sama spółka, jest to odpowiedź na trendy, które panują na polskim rynku handlowym. W związku ze zmianami Tesco zwolniło w naszym kraju kilka tysięcy pracowników.
Dowiedz się więcej: Korzystamy z auta, jakbyśmy byli właścicielem, ale przegląd i serwis nas nie obchodzą. Jak działa abonament?