>>> Zobacz także: Zakaz handlu w niedzielę. "Wielu Polaków ma dość. Armagedon przy wyjazdach i okropne kolejki w sobotę"
Intermarche zamyka kolejne sklepy w Polsce. Tym razem w Warszawie do historii przechodzą dwie placówki: w Warszawie i Białej Podlaskiej.
Sklep na Ursynowie, pierwsza placówka sieci w Warszawie, znika z rynku po zaledwie dwóch latach działalności - informuje haloursynów.pl. Decyzja franczyzobiorców dla klientów oznacza jedno - wyprzedaże sięgające 30 proc. ceny. Z podobnej obniżki korzystać mogą klienci sklepu w Białej Podlaskiej, który również ulega likwidacji.
Sieć Intermarche, obecna w Polsce od 1997 roku, ma obecnie 230 placówek w kraju. Ich zamknięcia się jednak zdarzają - w zeszłym roku zlikwidowano 22 obiekty, w tym roku już dziesięć.
Spółka SCA PR Polska, prowadząca sklepy Intermarche, w 2018 roku odnotowała 2,2 mld zł przychodów i 76,7 mln zł starty - podaje Portal Spożywczy.
Sieć w swoim komunikacie zapewniała jednak, że planuje otwarcia kolejnych supermarketów Bricomarché i Intermarché, składów budowlanych Bricomarché oraz stacji paliw przy Intermarché. Informowała też o wzroście sprzedaży.
Skala zamknięć sklepów Intermarche może zastanawiać, ale nie jest tak duża jak w przypadku Tesco. W szczytowym okresie brytyjska sieć liczyła w Polsce 450 placówek, obecnie ma ich około setki mniej.
Czytaj też: Znikające sklepy Tesco w Polsce. Producent: "To był dobry i duży klient. Ale już nie jest"
Likwidacja części sklepów i w przypadku Tesco oznaczała spore wyprzedaże. Większy wpływ na nie miała jednak modernizacja formatu - sieć znacząco bowiem ograniczyła asortyment we wszystkich swoich sklepach.