Jest to pierwszy z trzech odcinków ekspresówki między Koszalinem a Bobolicami o łącznej długości 47,7 km. Dla pozostałych dwóch odcinków trwają nadal procedury kontrolne. Podpisana z Mostostalem umowa zakłada projekt i budowę.
Na sporządzenie dokumentacji projektowej i uzyskanie decyzji na realizację - tzw. ZRID - wykonawca ma 17 miesięcy. Na same prace budowlane Mostostal ma dodatkowe 19 miesięcy - z wyłączeniem okresu zimowego między 15 grudnia a 15 marca. Rozpoczęcie prac w terenie zaplanowano na III kwartał 2021 r., a fragment drogi S11 powinien być gotowy w IV kwartale 2023 r.
Odcinek, na który została podpisana umowa, rozpoczyna się za węzłem Zegrze Pomorskie (który zostanie zrealizowany w ramach odcinka Koszalin-Zegrze Pomorskie). Trasa biegnie w dużej mierze przez tereny leśne. Droga przebiega na południe od lotniska w Zegrzu Pomorskim, następnie na północ od miejscowości Krępa i Dargiń. Na południe od miejscowości Kłanino droga zbliża się do obecnej DK11. Jest tam zlokalizowany węzeł drogowy, na którym kończy się ten odcinek
- opisują inwestycję drogowcy.
S11, mapka GDDKiA
Droga ekspresowa S11 łączy bezpośrednio trzy regiony - Pomorze Środkowe ze Śląskiem przez Wielkopolskę. Jak dotąd, na S11 realizowane były głównie obwodnice miast - obwodnica Szczecinka (oddana do użytku w zeszłym roku), czy będące w trakcie budowy obwodnice Kępna i Olesna. Planowany odcinek Zegrze Pomorskie - Kłanino to pierwszy szlakowy odcinek inwestycji.