Holandia. KFC rezygnuje z mięsa w jednym z miast. Quorn zamiast kurczaków

Popularna sieć KFC rezygnuje na tydzień z mięsa w restauracjach znajdujących się w Rotterdamie. Promocja potraw wegetariańskich odbędzie się w ramach holenderskiego National Without Meat.

KFC już od pewnego czasu angażuje się w promowanie wegetarianizmu. Kilka miesięcy temu informowaliśmy o tym, że fast food testuje wprowadzenie do menu w USA "bezmięsnych" kurczaków. Tym razem sieć postara się o względy wegetariańskich klientów w Holandii. W Rotterdamie w okresie od 9 do 15 marca w sieci KFC będzie można zamówić tylko dania bezmięsne. 

Zobacz wideo Ograniczmy spożycie wołowiny. To zagrożenie dla klimatu

Holandia. KFC na tydzień rezygnuje z mięsa w jednym z miast

Poprzez taką akcję sieć zaangażuje się w holenderską kampanię "Week Wthout Meat", która odbywać się będzie w wyżej wymienionych terminach. To nie są jedyne działania, na które zdecydowała się globalna firma. W całej Holandii na stałe w sprzedaży pojawi się burger "Chickenless Chicken Burger", w którym kurczak zostanie zastąpiony przez Quorn. Jest to popularny zamiennik mięsa, który powstaje z mykoprotein pochodzących z grzybów odmiany Fusarium venenatum. Część popularnych sieci zdecydowało się już wcześniej na jego wprowadzenie. Chodzi m.in. o Pizza Hut czy KFC w Wielkiej Brytanii i Irlandii. 

- W sieciach fast-foodów pojawia się coraz więcej bezmięsnych opcji, jednak całkowita rezygnacja z mięsa to pionierskie podejście. Świadomość społeczna na temat środowiskowych i zdrowotnych konsekwencji spożywania mięsa szybko rośnie. Ruch KFC to historyczny moment, który może stać się inspiracją dla innych globalnych marek - tłumaczy Karolina Kosno, PR manager ProVeg Polska.

Wegetarianizm coraz popularniejszy w Polsce

Polacy z roku na rok coraz bardziej odchodzą od mięsa. Obecnie około milion osób w kraju jest wegetarianami oraz weganami, a już wkrótce ich liczba ma zwiększyć się do trzech milionów. Coraz więcej osób jest również skłonnych stosować roślinne zamienniki mięsa.

Co ciekawe, w Stanach Zjednoczonych toczy się zażarta walka pomiędzy branżą mięsną a producentami roślinnych zamienników. W "New York Times" pojawiła się specjalnie wykupiona antywegetariańska kampania, a w co najmniej 25 stanach wprowadzono regulacje, według których warzywne zamienniki nie można określić mianem "wołowiny" bądź "mięsa". 

Więcej o: