Wizz Air zawiesił wszystkie loty do Włoch. Pasażerowie nie polecą także do Izraela

Od wtorku Wizz Air zawiesił połączenia do Włoch, gdzie na terenie całego kraju obowiązuje tzw. czerwona strefa w związku z koronawirusem. Od piątku pasażerowie tych linii lotniczych nie polecą także do Tel Awiwu i Ejlatu.

Wizz Air zawiesza wszystkie loty do Włoch od 10 marca do 3 kwietnia 2020 r. Od wtorku 10 marca, cała Italia jest objęta tak zwaną czerwoną strefą w związku z wysokim zagrożeniem zakażenia koronawirusem.

Decyzja przewoźnika dotyczy poniższych miast i lotnisk we Włoszech:

  • Alghero,
  • Bari,
  • Bolonia,
  • Katania,
  • Mediolan Bergamo,
  • Mediolan Malpensa,
  • Neapol, Piza,
  • Rzym Ciampino,
  • Rzym Fiumicino,
  • Turyn,
  • Wenecja Treviso,
  • Werona.
Zobacz wideo Koronawirus w Polsce. Jak wyglądają podróże zagraniczne?

"Linia Wizz Air ogłosiła, że od dziś zawiesza wszystkie loty do Włoch z powodu kwarantanny obowiązującej w całym kraju, którą wprowadził włoski premier w celu opanowania epidemii koronawirusa. Od 12 marca Wizz Air zawiesi także połączenia do Tel Awiwu oraz Ejlatu ze względu na ogłoszenie przez izraelski rząd 14-dniowej kwarantanny dla wszystkich pasażerów przylatujących do Izraela" - czytamy w komunikacie spółki.

Loty z Katowic, Krakowa i Warszawy do Tel Awiwu i Ejlatu będą zawieszone do 23 marca włącznie

Wizz Air odwołuje loty do Włoch i Izraela. Przewoźnik zapowiada zwroty za bilety

Rezerwacje na zawieszonych trasach zostaną przełożone na najbliższe dostępne terminy, o czym automatycznie zostaną poinformowani pasażerowie.

"Klienci, którzy dokonali rezerwacji bezpośrednio na stronie przewoźnika lub za pośrednictwem aplikacji, otrzymają powiadomienie pocztą elektroniczną, w którym zaoferowana zostanie im bezpłatna zmiana rezerwacji, pełny zwrot kosztów lub zwrot 120 proc. pierwotnej wartości rezerwacji na konto Wizz Air. Pasażerowie mogą wybrać jedną spośród powyższych możliwości, klikając w link w wiadomości e-mail, a następnie wskazując najlepszą dla siebie opcję poprzez samoobsługową platformę" - poinformował Wizz Air.

Warto jednak zaznaczyć, że Wizz Air może informować tylko tych pasażerów, którzy dokonali rezerwacji poprzez stronę internetową przewoźnika lub aplikację mobilną. Pasażerowie, którzy dokonali rezerwacji za pośrednictwem agencji/biura podróży - włącznie z internetowymi biurami podróży, powinni skontaktować się z firmą, w której wykupili bilety.