Kaufland rozpoczął sprzedaż internetową 2 kwietnia we współpracy ze sklepem internetowym Mango, znanym z prowadzenia telesprzedaży. Paczki są dostarczane w ciągu 48 godzin od chwili złożenia zamówienia. W ich składzie znajdują się najpopularniejsze artykułu spożywcze oraz higieniczne, jak chociażby mąka, makaron, ryż, cukier czy papier toaletowy. Koszt paczki wynosi 115,98 zł plus 19,99 zł za przesyłkę.
- W obliczu aktualnej sytuacji wspólnie z dostawcami robimy wszystko, aby zapewnić klientom dostęp do potrzebnych artykułów. Z myślą o nich, a szczególnie o osobach starszych, dla których dzisiaj codzienne zakupy mogą stanowić duże wyzwanie, rozpoczynamy sprzedaż paczek z produktami pierwszej potrzeby za pośrednictwem firmy telezakupowej Mango - tłumaczy Maja Szewczyk, dyrektor działu komunikacji korporacyjnej Kaufland Polska.
Specjalne paczki można również zakupić w niektórych sklepach stacjonarnych marki Kaufland we Wrocławiu, Łodzi, Bydgoszczy i Gdyni. Ich cena jest identyczna jak przy zakupie internetowym. Na stronie internetowej Mango znajduje się dokładna oferta zestawu wraz ze zdjęciem pokazującym, co się w nim znajduje, a także informacją, w jaki sposób przesyłka zostanie dostarczona do odbiorcy.
Paczka Kauflandu z najpotrzebniejszymi produktami spożywczymi oraz higienicznymi Zrzut ekranu ze strony mango.pl
Wiele osób z robieniem zakupów spożywczych przeniosło się do sieci. Według danych zaprezentowanych przez platformę Shoper, która zrzesza 13 tys. sklepów wzrost liczby zamówień w sklepach internetowych w kategorii "delikatesy" zwiększył się w marcu w stosunku do poprzedniego miesiąca o 400 proc. Wielu przedstawicieli branży e-commerce nie było przygotowanych na tego typu wyskok sprzedaży i w najgorszych przypadkach na realizację zamówienia trzeba czekać nawet miesiąc.
Jeśli chodzi o branżę spożywczą, to sprzedaż online prowadzą takie sieci jak Carrefour, Auchan czy Tesco. Sporą popularnością cieszy się również sklep internetowy frisco.pl.