Paczkomaty wygrały z kurierem. Gemius: Wybiera je ponad 60 proc. kupujących

Według raportu Gemius, 61 proc. kupujących w internecie deklaruje, że Paczkomaty są najczęściej wybieraną przez nich formą dostawy. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród o 9 pkt proc. w porównaniu do wyników raportu za 2019 rok.
Zobacz wideo

Po raz pierwszy w historii Paczkomaty pobiły w popularności dostawy kurierem - poinformowała firma InPost, powołując się na badania Gemiusa. Według raportu, aż 61 proc. kupujących w Internecie deklaruje, że Paczkomaty są najczęściej wybieraną przez nich formą dostawy.

Dla porównania dostawę kurierem wybiera 55 proc. badanych. Ponadto, 68 proc. badanych deklaruje, że możliwość odbioru zakupów przez Paczkomaty motywuje ich do zakupów w konkretnym sklepie internetowym - to wzrost o 7 pkt proc. rok do roku.

Rok 2020 jest przełomowy dla InPostu. Po raz pierwszy w historii światowego e-commerce dostawy do Paczkomatów pokonały w swojej popularności dostawy kurierem. Jestem przekonany, że Polska jest pierwszym, ale nie ostatnim krajem, w którym dokonuje się taka zmiana

- skomentował wyniki badania prezes InPostu Rafał Brzoska.

Obecnie InPost posiada już 7000 Paczkomatów w całej Polsce. Spółka cały czas rozwija swoją sieć, stawiając kilkadziesiąt nowych urządzeń tygodniowo - zarówno w dużych miastach, jak i w mniejszych miejscowościach.

Nowości w Paczkomatach - otwieranie aplikacja i multiskrytka

W ostatnim czasie InPost usprawniał działanie usługi Paczkomatów. Pod koniec marca firma udostępniła możliwość otwierania skrytek bezdotykowo - za pośrednictwem aplikacji InPost Mobile. Z kolei pod koniec kwietnia pojawiła się funkcja multiskrytki, dzięki której klienci mogą odebrać kilka przesyłek z jednej skrytki i za pomocą jednego kodu odbioru.