UPC Polska odda klientom pieniądze. UOKiK cofnął podwyżki i uznał, że należą się za nie rekompensaty

UPC UOKiK uznał, że UPC niezgodnie z prawem podwyższyło abonament za internet. Firma musi wypłacić teraz zwrot kosztów i cofnąć podwyżki. Jak otrzymać rekompensatę od UPC?

W 2015 rok UPC swoim klientom wysłało listy informujące o przyśpieszeniu prędkości internetu oraz zwiększeniu ceny usługi o 7 zł. Rok później operator znów podwyższył koszta, tym razem od 3 do 8 zł. W listach zawarto też wiadomość, że UPC wprowadza do umowy postanowienie, które umożliwia zmianę wysokości abonamentu. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny uznał, że działania te były niezgodne z prawem.

UPC bezprawnie podwyższyło ceny abonamentu

Jak podkreśla Tomarz Chróstny, UOKiK nie kwestionuje prawa do zmiany warunków umowy. Jednak by takie działanie było zgodne z prawem, musi zostać oparte na jednoznacznej, precyzyjnej i zrozumiałej dla konsumenta klauzuli modyfikacyjnej. Umowy, których dotyczyła podwyżka, nie przewidywały jednak możliwości jej wprowadzenia i zabrakło w nich rzeczonej klauzuli modyfikacyjnej. UPC zgodnie z zaleceniem UOKiK zwróci więc klientom pieniądze za podwyżkę. Ponadto operator przywróci poprzednie ceny. UPC zobowiązało się także, że nie podniesie w przyszłości cen dla określonej grupy klientów. 

W tym postępowaniu operator UPC zobowiązał się przed Prezesem Urzędu do usunięcia skutków zakwestionowanych praktyk i zrekompensowania strat konsumentom. Ta decyzja oznacza, że niekorzystne dla abonentów działania zostaną bezzwłocznie wyeliminowane, zaś konsumenci korzystający z usług UPC uzyskają świadczenia, których nie muszą dochodzić w długotrwałych procesach sądowych

- mówi prezes UOKiK.

Jak otrzymać rekompensatę od UPC?

Aby skorzystać z rekompensaty, należy zgłosić się bezpośrednio do UPC. O decyzji w sprawie operator poinformuje mailem, pocztą, SMS-em lub na indywidualnym koncie abonenta. W zależności od tego, czy wciąż jesteś klientem UPC, czy zrezygnowałeś z usług firmy, przysługują Ci różne forma wynagrodzenia.

Aktualni abonenci:

  • Darmowa usługa do wyboru - dla osób, których suma nadpłaconych kwot wynikających z podwyższenia abonamentu nie przekracza 200 zł. Będą mogły one korzystać za darmo np. telefonii komórkowej, pakietu bezpieczeństwa, dostępu do określonych pakietów kanałów, jak HBO, Polsat Sport Premium, My Prime, Mega Sport czy Canal+ Prestige.
  • Dwie darmowe usługi do wyboru – dla osób, których suma nadpłaconych kwot wynikających z podwyższenia abonamentu przekracza 200 zł.
  • Poprzednia cena i parametry - bez względu na wysokość rachunków, aktualni abonenci będą mogli skorzystać z usług telekomunikacyjnych według ceny abonamentu i parametrów przed ich zmianą.
  • Obniżka abonamentu lub wyżej wymienione usługi - upust wyniesie od 15 zł do 60 zł w zależności do wysokości nadpłaconych kwot wynikających z podwyższenia abonamentu. To oferta dla osób, które nadal są abonentami UPC Polska, ale korzystają już z innych usług niż te, które objęły podwyżki.

Byli abonenci otrzymają zwrot pieniędzy - będzie to 75 proc. zapłaconych podwyżek albo będą mogli ponownie skorzystać z oferty UPC z rabatem w wysokości od 20 zł do 30 zł nawet przez 18 miesięcy.

Zobacz wideo Rafał Trzaskowski: Rząd zaskakuje nas swoimi decyzjami godzinę przed ogłoszeniem
Więcej o: