W 2015 rok UPC swoim klientom wysłało listy informujące o przyśpieszeniu prędkości internetu oraz zwiększeniu ceny usługi o 7 zł. Rok później operator znów podwyższył koszta, tym razem od 3 do 8 zł. W listach zawarto też wiadomość, że UPC wprowadza do umowy postanowienie, które umożliwia zmianę wysokości abonamentu. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny uznał, że działania te były niezgodne z prawem.
Jak podkreśla Tomarz Chróstny, UOKiK nie kwestionuje prawa do zmiany warunków umowy. Jednak by takie działanie było zgodne z prawem, musi zostać oparte na jednoznacznej, precyzyjnej i zrozumiałej dla konsumenta klauzuli modyfikacyjnej. Umowy, których dotyczyła podwyżka, nie przewidywały jednak możliwości jej wprowadzenia i zabrakło w nich rzeczonej klauzuli modyfikacyjnej. UPC zgodnie z zaleceniem UOKiK zwróci więc klientom pieniądze za podwyżkę. Ponadto operator przywróci poprzednie ceny. UPC zobowiązało się także, że nie podniesie w przyszłości cen dla określonej grupy klientów.
W tym postępowaniu operator UPC zobowiązał się przed Prezesem Urzędu do usunięcia skutków zakwestionowanych praktyk i zrekompensowania strat konsumentom. Ta decyzja oznacza, że niekorzystne dla abonentów działania zostaną bezzwłocznie wyeliminowane, zaś konsumenci korzystający z usług UPC uzyskają świadczenia, których nie muszą dochodzić w długotrwałych procesach sądowych
- mówi prezes UOKiK.
Aby skorzystać z rekompensaty, należy zgłosić się bezpośrednio do UPC. O decyzji w sprawie operator poinformuje mailem, pocztą, SMS-em lub na indywidualnym koncie abonenta. W zależności od tego, czy wciąż jesteś klientem UPC, czy zrezygnowałeś z usług firmy, przysługują Ci różne forma wynagrodzenia.
Aktualni abonenci:
Byli abonenci otrzymają zwrot pieniędzy - będzie to 75 proc. zapłaconych podwyżek albo będą mogli ponownie skorzystać z oferty UPC z rabatem w wysokości od 20 zł do 30 zł nawet przez 18 miesięcy.