Opel zmienia logo. To kolejna marka samochodów, która w ten sposób wchodzi w nową erę

Opel zmienia logo, choć o rewolucji nie ma mowy. Logo przeszło bowiem tylko delikatną metamorfozę. Opel w ten sposób chce zasygnalizować rozpoczęcie nowej ery dla firmy.

Logo Opla zostało nieco odświeżone. Całość narysowana jest cieńszą niż dotychczas linią, a nazwę marki napisano nową czcionką "Opel Next". Całość umieszczono na jaskrawożółtej planszy. W ten sposób marka chciała zasygnalizować innowacyjność jako atut swojej marki i zaprezentować swój nowocześniejszy i odważniejszy wygląd. 

Trzeba też jednak wziąć pod uwagę współczesne wymagania dot. log firm. Dominuje minimalizm i prostota, które są też nieco wymuszone przez specyfikę czasów. Upraszczanie swoich log to powszechny w ostatni latach trend, ponieważ wyglądają one lepiej i wyraźniej na małych ekranach smartfonów. A to ich wyświetlacze są najczęściej wykorzystywane w celach reklamowych.

Opel nowym logiem symbolizuje nową erę w firmie

Naszą firmę cechuje pewność, młodzieńczy zapał i inkluzywność. W nowej erze Opel czerpie inspirację z progresywnej, swobodniejszej, ale wciąż powściągliwej nowoczesnej niemieckiej kultury, proponując odważne, czyste i współczesne koncepcje. Jest to wyraz nowej tożsamości marki, w pełni odpowiadający charakterowi naszej nowej, fascynującej oferty produktów

- mówi Xavier Duchemin, dyrektor zarządzający ds. marketingu, sprzedaży i obsługi posprzedażnej w firmie Opel

Najbardziej symboliczną zmianą w logu jest kolor. Nowy żółty kolor ma reprezentować elektryczność - "nowe paliwo na nowe czasy". Nowa błyskawica Opla pojawi się w formie emblematu w studyjnej wersji Opla GR X Experimental. W pierwszej połowie 2021 roku odświeżone logo będzie można podziwiać w nowych modelach Opel Crossland i Opel Mokka.

Zobacz wideo Polska przyczółkiem dywizji aut dostawczych Toyoty

Nie tylko Opel zmienił w tym roku logo

W lipcu o zmianie swojego logo poinformowała Toyota. Japoński producent podobnie jak Opel, nie zdecydował się na rewolucję, a jedynie mały lifting. Zmiana także miała wyraz symboliczny, Toyota chce być bowiem kojarzona nie tylko jako producent samochodów, ale dostawca szeroko rozumianej mobilności.