Rząd przyjął wykaz inwestycji towarzyszących powstaniu Centralnego Portu Komunikacyjnego. To między innymi 1800 kilometrów linii kolejowych oraz budowa i przebudowa dróg publicznych. Na liście zaakceptowanej przez Radę Ministrów jest również stworzenie urządzeń i obiektów do obsługi ruchu lotniczego.
Jednym z filarów projektu jest budowa kolei dużych prędkości, która w przyszłości ma umożliwić dojazd z każdej polskiej aglomeracji do Centralnego Portu Komunikacyjnego i Warszawy w maksymalnie 2,5 godziny. W tym celu wybudowana zostanie nowa linia kolei dużych prędkości, która połączy Łódź, CPK i Warszawę.
W wykazie znalazła się również budowa rozgałęzień kolejowych w kierunku Gdańska i Słupska, Katowic i Jastrzębia Zdroju, Krakowa, Poznania i Kutna, a także Wrocławia i Wałbrzycha, Częstochowy i Opola i Radomia oraz Rzeszowa. Na liście inwestycji drogowych towarzyszących CPK znalazła się między innymi rozbudowa autostrady A2 na odcinku Łódź-Warszawa o dodatkowy pas ruchu w każdym kierunku.
Przewidziano też budowę Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej (drogi A50 i S50), a także trasy ekspresowej S10 na odcinku między Toruniem, Płockiem i Naruszewem. W sumie w ramach Programu CPK ma powstać około 400 kilometrów nowych dróg ekspresowych. Centralny Port Komunikacyjny ma być zlokalizowany w gminie Baranów, na terenie między Łodzią i Warszawą. Terminal lotniczy przy Centralnym Porcie Komunikacyjnym ma obsługiwać maksimum 56 milionów pasażerów rocznie. Według planów prace budowlane rozpoczną się za dwa lata.