Aldi wprowadzi testy na obecność przeciwciał na COVID-19. W sprzedaży od 1 kwietnia

Aldi będzie kolejnym sklepem, w którym będzie można kupić testy antygenowe na obecność przeciwciał COVID-19. Do sprzedaży trafią 1 kwietnia.

Po tym jak Biedronka wprowadziła domowe testy na obecność przeciwciał COVID-19, za jej przykładem poszły kolejne sklepy. W ofercie miał je, chociażby Lidl. Teraz do tej listy dołącza kolejna sieć

Zobacz wideo Dlaczego szczepi się również osoby, które przechorowały wirusa?

Aldi będzie sprzedawał testy na przeciwciała COVID-19

Testy będą dostępne od 1 kwietnia i nie będą obowiązywały na nie limity zakupu. Jak informuje Aldi będą to testy serologiczne wykrywające we krwi obecność przeciwciał wytworzonych przez organizm w odpowiedzi na infekcje, w tym SARS-CoV-2. Koszt jednego z nich to 39,99 zł. Będą dostępne w sklepach w całej Polsce do wyczerpania zapasów. 

W odpowiedzi na duże zainteresowanie testami antywirusowymi w Polsce, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów, zdecydowaliśmy się wprowadzić do sprzedaży testy serologiczne na przeciwciała SARS-CoV-2, których producentem jest szwajcarska firma PRIMA Lab, certyfikowana zgodnie z normami ISO 9001:2015 i ISO 13485:2016.

- mówi Ewelina Bomba, Kierownik Kategorii w ALDI Polska. 

Co badają testy na koronawirusa z Aldi?

Trzeba pamiętać, że testy wykrywające trwającą chorobę COVID-19 można zrobić w Polsce tylko laboratoryjnie. Domowe testy informują jedynie o obecności przeciwciał. Nie oznacza to koniecznie, że wciąż przechodzimy aktywnie chorobę, a jedynie, że już mieliśmy kontakt z zakażeniem.

Testy te są proste w użyciu i zalecane do samodzielnego wykonania w warunkach domowych. Podkreślamy jednak, że wykrywają one jedynie obecność przeciwciał IgG i IgM przeciwko SARS-CoV-2i zgodnie z zaleceniami producenta nie mogą być stosowane jako jedyna podstawa do postawienia diagnozy COVID-19. Tej musi dokonać lekarz po uwzględnieniu innych czynników. Troska o zdrowie i bezpieczeństwo naszych klientów jest dla nas sprawą priorytetową, dlatego przykładamy szczególną wagę do transparentnej komunikacji tego produktu i wierzymy, że dzięki temu przyczynimy się do zwiększenia świadomości Polaków w zakresie koronawirusa

- doprecyzowuje Ewelina Bomba z Aldi

Więcej o: