Jak wskazuje serwis Downdetector.pl, na którym można obserwować przerwy w dostawie poszczególnych usług w internecie, pierwsze zgłoszenia o awarii w ING Banku Śląskim pojawiały się w poniedziałek (8 listopada) około godziny 17:00. Dotychczas pojawiło się kilka tysięcy zgłoszeń o problemach.
44 proc. użytkowników, którzy zgłosili awarię, ma problem z bankowością mobilną, 36 proc. z logowaniem w aplikacji, a 20 proc. wskazuje na problemy z bankowością online. Na mapie zgłaszanych awarii można zobaczyć, że problem dotyczy m.in. mieszkańców Warszawy, Krakowa, Katowic i okolicznych miast, Wrocławia i Poznania.
Przeczytaj więcej podobnych informacji na stronie głównej Gazeta.pl
ING Bank Śląski informuje swoich klientów o awarii w komunikacie na stronie internetowej banku, a także za pośrednictwem mediów społecznościowych. "Występują problemy z działaniem Mojego ING. Przepraszamy za utrudnienia" - czytamy na Twitterze. Z jakimi problemami zmagają się klienci? Jak wyjaśniono na stronie ING Banku Śląskiego:
Bank podaje, że płatności kartą w terminalach płatniczych powinny działać prawidłowo. "Staramy się jak najszybciej rozwiązać problem. Będziemy na bieżąco informować o rozwoju sytuacji" - zapewnia bank w komunikacie.
Na oficjalnym profilu ING Banku Śląskiego na Facebooku można znaleźć komentarze klientów, które odnoszą się do trwającej awarii:
Nie ma możliwości wykonania żadnej operacji. Nie można się zalogować
Płatności kartą za granicą też nie działają
Nawet stanu konta nie mogę sprawdzić
Wpłatomaty i bankomaty również nie działaj
Przelewy przychodzące są odrzucane