"Wprost": "Budowa CPK zostanie wstrzymana, decyzję podjął Kaczyński". Marcin Horała komentuje

Powstanie Centralnego Portu Komunikacyjnego stoi pod znakiem zapytania - podaje nieoficjalnie "Wprost", powołując się na informatora z otoczenia Jarosława Kaczyńskiego. Prezes PiS miał podjąć decyzję o rozległych cięciach w finansach. Informacje te dementuje wiceszef resortu infrastruktury i pełnomocnik rządu ds. budowy CPK Marcin Horała. "To fake news" - napisał na Twitterze.

Jarosław Kaczyński miał podjąć decyzję o potężnych cięciach w finansach we wszystkich ministerstwach - z wyjątkiem Ministerstwa Obrony Narodowej oraz resortu pracy i polityki społecznej. - Cięcia ministrowie mają zrobić w taki sposób, by nie dotknęły one ludzi - podaje "Wprost", powołując się na informatora.

Sejm nie zajął się ustawą dot. CPK. Sejm nie zajął się ustawą dot. CPK. "Rz": Niezadowolenie części posłów PiS

Jarosław Kaczyński nakazał wstrzymać budowę CPK? Marcin Horała: To fake news

Decyzja prezesa PiS, o której nieoficjalnie pisze tygodnik, miała uderzyć również w wielką inwestycję, jaką jest Centralny Port Komunikacyjny. - Nie będzie kontynuacji programu inwestycji strategicznych. Powstanie Centralnego Portu Komunikacyjnego stoi pod znakiem zapytania - powiedział tygodnikowi "Wprost" rozmówca z otoczenia Jarosława Kaczyńskiego. Jak czytamy, decyzja w tej sprawie już miała zostać podjęta, co może być zaskakujące, biorąc pod uwagę, że prezes PiS jeszcze w niedzielę mówił w Ostródzie, że "gospodarka prężnie się rozwija, powstają nowe inwestycje strategiczne dla naszego kraju, w tym CPK".

Czy realizacja projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego faktycznie zostanie wstrzymana? Doniesienia tygodnika "Wprost" skomentował Marcin Horała, wiceszef resortu infrastruktury i pełnomocnik rządu ds. budowy CPK. - Przyznam szczerze, że nic mi na ten temat nie wiadomo! A byłbym raczej pierwszą osobą, która zostałaby poinformowana o tego typu decyzji. Uznaję ten news za fake news, tym bardziej że przyszłoroczne koszty z tytułu budowy CPK będą stosunkowo niewielkie - powiedział w rozmowie z Niezależna.pl.

Marcin Horała skomentował sprawę również na Twitterze. "Naprawdę, aż żal patrzeć jak oczywisty fake news z anonimowego źródła o rzekomym odstąpieniu od budowy CPK jest dziś powielany. To marzenie tych, którzy nie chcą silnej, nowoczesnej, podmiotowej i bogatej Polski. Wasze niedoczekanie" - czytamy.

Z kolei rzecznik prasowy rządu Piotr Müller zapewnił, że "kluczowe polskie inwestycje będą realizowane. Zbudowaliśmy Baltic Pipe, który gwarantuje bezpieczeństwo i uniezależnienie od Rosji. Dokończymy i kluczową inwestycję transportową".

Koncepcja Centralnego Portu Komunikacyjnego przygotowana przez pracownię KPF. To jedna z kilku widowiskowych wizualizacji którymi chwali się CPK, choć nie jest to docelowy projekt.Centralny Port Komunikacyjny za 500 mln zł - a to tylko koszt projektu

Jacek Sasin mówił o cięciach. "Pewne wydatki być może trzeba będzie zawiesić na określony czas"

Wcześniej szef Ministerstwa Aktywów Państwowych Jacek Sasin w obszernym wywiadzie udzielonym tygodnikowi "Sieci" mówił o cięciach, ale wskazał też dwa obszary, które miałyby uchronić się przed finansowymi ograniczeniami. Wymienił politykę społeczną oraz program zbrojeniowy.

Więcej informacji z Polski przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl

- Cały pozostały obszar będzie musiał zostać przejrzany pod kątem bardzo dobrego gospodarowania pieniędzmi, wydawania tyle, ile jest konieczne. A pewne wydatki być może trzeba będzie zawiesić na określony czas - mówił Jacek Sasin.

Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który ma zintegrować transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tej inwestycji w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3.000 hektarów zostanie wybudowany Port Lotniczy "Solidarność", który w ramach pierwszego etapu ma obsługiwać 40 mln pasażerów rocznie.

W skład CPK mają wejść również inwestycje kolejowe - węzeł w bezpośredniej bliskości portu lotniczego i połączenia na terenie kraju, które umożliwią przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami, w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz. Inwestycja ma umożliwić stworzenie ponad 150 tys. nowych miejsc pracy. W rejonie CPK powstanie Airport City, w skład którego wejdą m.in. obiekty targowo-kongresowe, konferencyjne i biurowe.

Zobacz wideo Czy CPK powinno być zlikwidowane? Kosiniak-Kamysz: Ta inwestycja nie jest potrzebna
Więcej o: