"Do odwołania na półkę sklepową wystawiany jest węgiel konfekcjonowany oraz miały" - podaje Polska Grupa Górnicza (PGG) we wtorkowym komunikacie. Przyczyną jest przekierowanie węgla ze sklepu internetowego na potrzeby samorządów - podaje TOK FM. PGG przystąpiło do programu preferencyjnej sprzedaży węgla dla gospodarstw domowych w gminach.
Od wtorku sklep PGG [LINK] prowadzi sesje sprzedażowe w nowych godzinach. Węgiel opałowy konfekcjonowany (paczkowany) oraz miały sprzedawane są codziennie od 16:00 do 17:00. "W przypadku dostępności kolejna partia towaru może zostać wystawiona na półkę sklepową o godz. 18:00" - podkreśla PGG.
Więcej informacji z Polski przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl
Jednocześnie spółka zapewniła, że nie planuje likwidacji sklepu internetowego - podaje TOK FM. Od początku 2022 roku za jego pośrednictwem sprzedano prawie 1,4 mln ton węgla dla ok. 460 tys. klientów.
Węgiel w PGG znika z wirtualnych półek sklepowych niemal w mgnieniu oka. Sesje sprzedażowe trwają nawet kilka minut - w tak krótkim czasie klienci wykupują cały dostępny surowiec. Wcześniej spółka zmniejszyła limity na jednorazowy zakup (do 2 ton), a także podniosła ceny. Obecnie ekogroszek kosztuje 1770 zł za tonę, a przed kryzysem energetycznym był tańszy o kilkaset złotych.
Aby zwiększyć dostępność węgla, rząd chce włączyć samorządy w dystrybucję surowca. Ustawa o dystrybucji węgla przez samorządy obowiązuje od 3 listopada. W myśl jej zapisów samorządy kupują węgiel nie drożej niż za 1500 złotych za tonę, a sprzedają za maksymalnie 2000 złotych za tonę. W Polsce funkcjonuje w tej chwili ponad 150 punktów dystrybucyjnych.
W myśl ustawy obowiązkiem samorządów jest określenie liczby gospodarstw w gminie zainteresowanych węglem, podpisanie umowy z podmiotem wprowadzającym węgiel do obrotu wraz z określeniem ceny za tonę, terminem płatności oraz sposobem, warunkami i terminem odbioru węgla. Preferencyjna cena tego surowca będzie obowiązywać do 30 kwietnia 2023 roku.