Alternatywa dla tanich lotów. Ruszyły pierwsze nocne pociągi z Brukseli do Berlina. Wiemy, po ile bilety

Spółka European Sleeper uruchomiła pierwsze nocne pociągi z Brukseli do Berlina. W niedalekiej przyszłości - z pomocą Komisji Europejskiej - podobne pociągi będą mogły jeździć również do Barcelony.
Zobacz wideo "Nie zastanawiamy się, jak koszulka za 30 zł wpływa na środowisko"

Pierwszy pociąg z Brukseli do Berlina wyruszy w czwartek wieczorem. Wiadomo już, że nocny pociąg będzie kursował trzy razy w tygodniu - w poniedziałki, środy i piątki będzie wyjeżdżał o godz. 19:22, a do Berlina dotrze na drugi dzień o godz. 6:48. Natomiast odjazdy z Berlina zaplanowane są na niedzielę, wtorek i czwartek na godz. 22:56 z przyjazdem do Brukseli na godz. 6:48 dnia następnego. Nocny pociąg przejeżdża przez Amsterdam, Rotterdam i Antwerpię. Według informacji na stronie przewoźnika za przejazd w wersji budżetowej dla jednej osoby zapłacimy od 129 euro za miejsce siedzące. W wersji komfort, gdzie oprócz łóżka dostaniemy także śniadanie, koszt przejazdu dla jednej osoby wzrasta do 179 euro.

CPK Rozbiórki i wycinki drzew pod CPK. Spółka ogłosiła nowe przetargi

Nocne pociągi z Brukseli do Berlina to dopiero początek

Spółka European Sleeper planuje uruchomić kolejne połączenia w przyszłości. Obecnie stara się pozyskać pieniądze dla nocnego kursu z Brukseli do Barcelony. - To jeden z obszarów, w których Komisja Europejska może pomóc - powiedział Chris Engelsman, współzałożyciel European Sleeper, cytowany przez "Politico". Wyjaśnił, że nocne pociągi do Barcelony (przez Brukselę) mogą ruszyć w 2025 lub 2026 roku. Engelsman ocenił, że koleje mogą stanowić ekologiczną alternatywę dla tanich lotów.

Pociąg PKP Intercity (zdjęcie ilustracyjne) 1,5 miliona tańszych biletów od PKP Intercity. Do kiedy trwa promocja?

Komisja Europejska wesprze nocne pociągi spółki European Sleeper

Komisja Europejska w styczniu 2023 r. powiadomiła, że wesprze dziesięć istniejących lub powstających projektów kolejowych, w tym projekt nocnych pociągów spółki European Sleeper i jej plan uruchomienia kursów z Brukseli do Barcelony. - Podczas gdy popyt na zieloną mobilność rośnie, potrzebujemy, aby rynek kolejowy reagował znacznie lepiej i szybciej, zwłaszcza w przypadku długich i transgranicznych podróży - mówiła Adina Valean, europejska komisarz ds. transportu, cytowana w komunikacie.

Więcej o: