Alphabet w górę. Wielki sukces Google na rynku reklamy
Kolejny z gigantów technologicznych podał wyniki za drugi kwartał 2016 roku. I chociaż publikującym jest spółka Alphabet, którą do życia powołano rok temu, to tak naprawdę raport przedstawia kondycję Google. Jest tak dlatego, że z 21,5 miliarda dolarów przychodu aż 21,3 miliarda zostało wygenerowane właśnie przez największą agencję reklamową świata.
Przeczytaj też: Tesla inwestuje w tę fabrykę wszystkie siły. Rzuca na kolana.
To określenie nie jest na wyrost, bo lwia część przychodu, 19 miliardów dolarów, pochodzi z reklamy.
Alphabet, czyli spółka nadrzędna wobec Google Fot. CNN
Klucz do sukcesu: urządzenia mobilne.
Alphabet odnotowuje wzrost przychodów - w stosunku do zeszłego roku są o ok. 20 procent wyższe. Kluczem do sukcesu są, podobnie jak w przypadku Facebooka, urządzenia mobilne. Przyznał to sam prezes Google, Sundar Pichai, cytowany przez Wall Street Journal.
Silny kwartał zapewniły nam urządzenia mobilne. Nasze inwestycje w ten segment widoczne są we wszystkim, co robimy, od YouTube po Androida i reklamę.
Smartfonowy biznes rośnie i widać to chociażby jeśli wziąć pod uwagę ilość aplikacji dostępnych na urządzenia z Androidem. Jest ich... 65 miliardów.
Zysk w górę, perspektywa na dalszy wzrost
Głównie dzięki Google Alphabet odnotował wzrost zysku, który wyniósł blisko 5 miliardów dolarów, czyli niemal o miliard dolarów więcej, niż przed rokiem. Co ciekawe wszystkie inne inicjatywy Alphabet okazują się albo nieistotne z punktu widzenia dochodów, albo wręcz przynoszące stratę (jak przejęta spółka Nest zajmująca się produkcją inteligentnych termostatów). Sporo kosztuje wciąż nieskomercjalizowany dział pracujący nad autonomicznymi pojazdami.
Reklama internetowa w skali globalnej rośnie szybciej, niż reklama telewizyjna Fot. PWC
Google i reklama internetowa są koniem pociągowym dla wszystkich mniej lub bardziej szalonych pomysłów, jakie mają Brin i Page (swoją drogą naprawdę warto zobaczyć jak zaczynali). Paliwa, która napędza biznes w najbliższym czasie nie zabraknie - zasięg internetu powoli, ale sukcesywnie wzrasta. Według agencji badawczej PWC rynek reklamy internetowej przewyższy w tym roku rynek reklamy telewizyjnej. W najbliższych latach powinien też, według przewidywań, szybciej rosnąć.
Udział Google w światowym rynku reklamy online co prawda spadł do 30 procent (to o mniej więcej pięć procent mniej, niż w roku 2014), ale Alphabet może liczyć na dalszy wzrost przychodów i zysków.
-
Brexit. Mastercard zwiększy Brytyjczykom o co najmniej 400 proc. opłaty za transakcję kartą
-
Kosztowne porządki w Białym Domu. Pół miliona dol. na sprzątanie. "Nie widzieliśmy czegoś takiego"
-
Zmiany w bonie turystycznym. Prezydent podpisał ustawę. Co się zmienia?
-
Rząd chwali się wsparciem dla gmin górskich. Burmistrz Karpacza: Znikoma pomoc. Na miesiąc 250 zł
-
PIT 2021. Do kiedy trzeba się rozliczyć? Ile czeka się na zwrot podatku? Najważniejsze daty
- Niestachów. Ośrodek narciarski wystawiony na sprzedaż. "Nie jesteśmy w stanie przetrwać do kolejnego sezonu"
- Ziemia straciła 28 bilionów ton lodu. Trend zgodny z "najgorszym scenariuszem" klimatologów
- Brexit. Za zakupy w Wielkiej Brytanii zapłacił kilkadziesiąt procent więcej. "Doliczamy cło i VAT"
- Norweski dziennikarz w dwie godziny kupił w Polsce fałszywy wynik testu na COVID-19. Nie kosztował wiele
- Majątek Elona Muska przebił granicę 200 mld dolarów. Wcześniej dokonał tego tylko jeden człowiek