W nowej polityce prywatności WhatsAppa chodzi o coś więcej niż tylko numer telefonu
Niedawno pisaliśmy o tym, że po 2 latach sporej niezależności WhatsAppa Zuckerberg zdecydował się na głębszą integrację tego komunikatora w ramach swojego reklamowego imperium. Zmiana polityki prywatności, na mocy której wiele informacji o użytkownikach trafi teraz w ręce Facebooka, to tak naprawdę początek.
Można powiedzieć, że plan się udał. W 2 lata udało się podwoić liczbę użytkowników. Głównie dzięki nowym funkcjom, prostocie aplikacji oraz likwidacji opłat. Ale przecież WhatsApp musi jakoś zarabiać na siebie, Facebook to nie organizacja charytatywna. Zaś dane to obecnie chodliwy towar.
Whatsapp zrzut ekranu (www.statista.com)
Oczywiście, nie mówimy tutaj o ich bezpośrednim sprzedawaniu. Zuckerberg głupi nie jest, by zarzynać kurę znoszącą złote jaja. Chodzi o ich wykorzystanie do lepszego targetowania reklam - jak na jedną z największych platform reklamowych na świecie przystało. Tylko, że to może nie wystarczyć. WhatsAppa mogą czekać daleko idące zmiany.
Czytaj też: WhatsApp i Telegram są zbyt bezpieczne. Francja i Niemcy chcą to zmienić
Nie, Zuckerberg nie będzie wyświetlać w tym komunikatorze reklam. Tak, jak nie robi to w przypadku macierzystego Messengera. Co więc ma Messenger, czego nie ma WhatsApp? Boty.
Boty to nowe sexy 2016 i bez wątpienia 2017 roku. Na razie w powijakach, ale nie oszukujmy się, nie znikną. Automatyzacja przekazu marketingowego i obsługi klienta to czysty zysk przez oszczędność. Boty są i będą. I mogą też trafić na WhatsAppa.
Świadczyć o tym może ten fragment z oficjalnego komunikatu na blogu aplikacji:
Whatsapp komunikat zrzut ekranu
Jak przyznaje sam WhatsApp, w najbliższych miesiącach zamierza testować nowe funkcje, dzięki którym biznes będzie mógł lepiej się komunikować ze swoimi klientami korzystającymi z tego komunikatora. Oczywiście, alerty z banku czy informacje o lotach można podawać w inny sposób, niż za pomocą botów. Ale nie miałoby to większego sensu, biorąc pod uwagę, że Facebook zakochał się w tej formie komunikacji i ją chce sprzedawać biznesowi. Jeżeli to robi na Messengerze, to dlaczego by nie na WhatsAppie?
W czym więc będzie się zaraz różnił WhatsApp od Messengera? Odpowiedź jest prosta, choć nie bardzo da się ją zweryfikować zewnętrznie - typem użytkownika. Ewidentnie zarówno Messenger jak i WhatsApp, choć zapewne w części mają tych samych użytkowników, muszą również różnić się pod tym względem. W innym przypadku Zuckerberg nie trzymałbym pod jednym dachem dwóch osobnych komunikatorów obsługujących te same osoby.
Do jednych i drugich już wkrótce zapuka przyjacielski bot.
-
Kosztowne porządki w Białym Domu. Pół miliona dol. na sprzątanie. "Nie widzieliśmy czegoś takiego"
-
Rząd chwali się wsparciem dla gmin górskich. Burmistrz Karpacza: Znikoma pomoc. Na miesiąc 250 zł
-
Zmiany w bonie turystycznym. Prezydent podpisał ustawę. Co się zmienia?
-
USA. Lidl i Aldi oferują premie dla zaszczepionych pracowników. "Kto się nie dostosuje, ten wylatuje"
-
PIT 2021. Do kiedy trzeba się rozliczyć? Ile czeka się na zwrot podatku? Najważniejsze daty
- Polski Bon Turystyczny ze zmianami. Opłacimy nim także jednodniowe wycieczki bez noclegu
- Brexit. Mastercard zwiększy Brytyjczykom o co najmniej 400 proc. opłaty za transakcję kartą
- Czy rząd zwiększy 500 Plus do 600 Plus? Minister rodziny odpowiada: Polacy stali się zamożniejsi
- Odszkodowania za powikłania po szczepionce. Fundusz Kompensacyjny ma zacząć działać w maju. Kto z niego skorzysta?
- Kursy walut 26.01. Złoty wyjątkowo stabilny, funt ciągle powyżej 5,10 zł [Kurs dolara, funta, euro, franka]