Tym razem sprawa dotyczy problemów w dostępie do roamingu krajowego. Smartfon nie łączy się z dotychczas dostępnymi na danym terenie nadajnikami konkurencyjnych operatorów komórkowych. Z informacji zgłaszanych przez samych użytkowników w różnych rejonach kraju problem dotyczy głównie tych, którzy dotychczas przyzwyczaili się do dostępności nadajników wszystkich czterech sieci, a w szczególności przełączania się na nadajniki T-Mobile oraz Orange.
Jak wynika z informacji umieszczonych na stronie pomocy technicznej Play, fioletowy operator gwarantuje roaming krajowy u co najmniej jednego wybranego przez siebie operatora. Jak pisze na swoim blogu rzecznik prasowy Play, Marcin Gruszka:
Fakty są takie, że nie likwidujemy roamingu i dalej współpracujemy ze wszystkimi partnerami starając się optymalnie wykorzystać udostępnione nam zasoby. Koniec roamingu w Timo? Absolutnie NIE. Nasza umowa obowiązuje jeszcze wiele lat i mamy zamiar z niej non stop korzystać
W rozmowie telefonicznej Marcin Gruszka zapewnił nas, że nadal T-Mobile pozostaje głównym partnerem Play w temacie roamingu krajowego. Ewentualne zmiany jakie mogą zauważyć niektórzy użytkownicy są podyktowane koniecznością zarządzania stale rosnącym ruchem sieciowym, szczególnie w okresie wakacyjnym.
Czytaj też: Zła wiadomość dla klientów Play. Sieć znów ogranicza prędkość internetu w roamingu krajowym
Przy automatycznym przełączaniu nadajników większość abonentów może nawet nie zauważyć zmiany wprowadzonej już kilka tygodni temu. Fioletowy operator może przywrócić na stałe roaming krajowy z T-Mobile oraz Orange na wyraźne życzenie abonenta, który z takowego rozwiązania często korzystał. Wystarczy w tym celu skontaktować się z Biurem Obsługi Klientów Play.