Huawei zwiększył udział w sprzedaży tabletów w Polsce. Ma już niemal połowę rynku

Udział firmy Huawei w rynku tabletów w Polsce wzrósł o 8 proc. r/r w marcu. W zeszłym miesiącu kontrolował już niemal połowę sprzedaży tych urządzeń na Wisłą. "To najlepszy wynik w historii firmy w Polsce w tym segmencie" - chwali się chiński gigant.
Zobacz wideo

Udział Huawei w rynku tabletów w Polsce wzrósł o 8 pkt proc. r/r do 44,6 proc. w marcu w ujęciu ilościowym, podała spółka na podstawie danych GfK Polonia. Skumulowane dane za ostatnie 12 miesięcy (kwiecień 2018-marzec 2019) dla całego rynku tabletów pokazują wzrost udziału Huawei do 37,3 proc. w ujęciu ilościowym i wzrost do 32,6 proc. w ujęciu wartościowym (analogicznie z 23,6 proc. i 20,2 proc. w okresie kwiecień 2017-marzec 2018), według danych GfK Polonia.

To najlepszy wynik w historii firmy w Polsce w tym segmencie. Huawei cieszy się szczególnie mocną pozycją w kategorii tabletów 10-calowych - tu udział firmy wyniósł w marcu aż 49 proc., wynika z danych GfK Polonia

- czytamy w komunikacie.

W marcu już niemal połowa rynku tabletów w Polsce należała do Huawei, to ogromny sukces w tej wymagającej kategorii produktów. Cieszę się, że udało się nam w odpowiednim momencie zauważyć zmiany w oczekiwaniach konsumentów i dostarczyć im tablety będące realną alternatywą dla smartfonów o wciąż 'rosnących' ekranach

- powiedział dyrektor zarządzający Huawei Consumer Business Group w Polsce Jefferson Zhang, cytowany w komunikacie.

Marcowe dane pokazują wysoki wzrost udziału Huawei w rynku tabletów o 10-calowych ekranach, do 49,0 proc. z 37,7 proc. w marcu rok temu. Wzrost widać także w przypadku tabletów 7-calowych - do 33,2 proc. z 30,2 proc. przed rokiem. Zmniejszył się natomiast udział w przypadku ekranów 8-calowych - tu nastąpił spadek udziału do 35 proc. z 40,6 proc. przed rokiem.

Tablet musi być dziś multimedialnym centrum rozrywki, z doskonałym ekranem, dźwiękiem i dodatkowymi atrakcyjnymi funkcjami. Modele z 10-calowym ekranem to oferta trafiająca dla ludzi, którzy aktywnie korzystają z usług video na żądanie, często podróżują i cieszą się tabletem będąc w ruchu, dzięki internetowi LTE. To oferta doceniana także przez rodziny z dziećmi, ze względu na dedykowane dzieciom gry edukacyjne czy korzystną dla wszystkich funkcję ochrony wzroku użytkownika

- skomentował marketing communications manager odpowiedzialny za tę kategorię produktów w Huawei CBG Polska Dominik Wierusz-Walknowski, cytowany w komunikacie.

Najbardziej zaawansowane modele w tabletowym portfolio Huawei to seria Huawei MediaPad M5, dostępna w sprzedaży od prawie roku.

Czytaj też: Magia Roberta Lewandowskiego działa? Huawei z kolejnym wzrostem sprzedaży w Polsce

Działajmy razem na rzecz zapobiegania plastikowej epidemii. Jeśli chcesz pomóc - wpłać datek >>

embed
Więcej o: