Apple Music i Apple TV+ miałyby być oferowane w ramach jednego abonamentu. W ten sposób producent iPhone’ów chciałby przyciągnąć więcej klientów. Usługa muzyczna działa już od wielu lat, a jej koszt w Polsce to 19,99 zł. Z kolei za Apple TV+ czyli serwis streamingowy oferujący filmy i seriale trzeba będzie w Polsce zapłacić 24,99 zł. Mowa jest o przyszłości, ponieważ usługa zadebiutuje na całym świecie za niecały miesiąc, 1 listopada. Zanim więc jeszcze na dobre została uruchomiona, Apple już planuje udogodnienia dla swoich klientów (oraz przyciągnięcie nowych i zwiększenie swoich zysków).
Jak donosi "Bussines Insider" za "Financial Times", gigant z Cupertino już jest w trackie zaawansowanych rozmów z wytwórniami muzycznymi, z których kilka jest chętnych na takie rozwiązanie. Jednak co najmniej jedna duża wytwórnia boi się, że umowa tego rodzaju zaszkodzi firmie i dochodom płynącym ze streamingu muzyki. To z kolei związane jest z początkami Apple Music – wtedy to, by przyciągnąć użytkowników do usługi, Steve Jobs zawarł umowę z wytwórniami, aby sprzedawać piosenki po bardzo niskiej cenie 0,99 dolara. Wytwórnie zgodziły się na te cenę, wiedząc, że nie mogą odpuścić cyfrowego rynku muzyki. Wg Financial Times, wciąż jednak liżą rany po tej umowie i kolejna ugoda, może znów wpędzić je w kłopoty. Ponadto są niechętni na renegocjacje, gdyż zwrot kosztów z Apple Music jest większy niż ze Spotify, co przy nowych zasadach zapewne by się zmieniło.
Zobacz też: iPhone 11 sprzedaje się wyśmienicie – mówi Tim Cook. Wycena akcji Apple rośnie
Ten ruch wiążę się z nowym modelem prowadzenia firmy. Dotychczas sztandarowym produktem były iPhone’y, ale koncern liczy coraz mocniej na zyski płynące z usług. Oprócz wymienionych serwisów firma z Cupertino oferuje także Apple News+, Apple Arcade czyli nową usługę z grami oraz iClouda. Brak na razie doniesień o połączeniu wszystkich opłat w jeden abonament, ale jest duża szansa, że z czasem się takie pojawią. Byłoby to wygodnie dla użytkowników korzystających ze wszystkich tych usług i mogłoby przyciągnąć nowych subskrybentów do każdej z nich.