Na temat Amazona w polskiej sieci jest we wtorek szczególnie głośno, bo zadebiutowała właśnie polska edycja popularnego sklepu amerykańskiego giganta. Media za oceanem skupiają się jednak na dość kuriozalnej sytuacji związanej z logo sklepu.
Logotyp zdobiący ikonę aplikacji sklepu amerykańskiego giganta e-commerce zmieniła się pod koniec stycznia, choć tylko u części użytkowników. Amazon postawił wtedy na kremową ikonkę z umieszczoną centralnie charakterystyczną strzałką przypominającą uśmiech, która jest rozpoznawalnym symbolem sklepu.
Na górze ikony znalazł się jeszcze niebieski element, który na pierwszy rzut oka nie wywołuje żadnych negatywnych skojarzeń. Cała ikonka miała bowiem nawiązywać do pudełka z logo Amazona zaklejonego od góry taśmą.
Problem w tym, że owa niebieska taśma (zwłaszcza w połączeniu z "uśmiechniętą" strzałką poniżej) u części użytkowników wywoływała skojarzenia związane z charakterystycznym wąsem Adolfa Hitlera. Podobieństwo zostało podkreślane przede wszystkim przez amerykańskich internautów w mediach społecznościowych.
Amazon chcąc uniknąć skojarzeń z dyktatorem III Rzeszy, postanowił ikonę zaktualizować. Firma zdecydowała się wprowadzić ją po cichu na całym świecie po zaledwie nieco ponad miesiącu od dodania poprzedniego logo aplikacji. Obraz jest minimalnie ciemniejszy, a wygląd taśmy klejącej został przeprojektowany.
Zmiana jest kosmetyczna, jednak nowa ikona (którą na powyższych porównaniach zobaczyć można po prawej stronie) nie powinna już wywoływać negatywnych skojarzeń. Wciąż ma jednak przypominać pudełko z produktami popularnego e-sklepu.
Warto przypomnieć, że we wtorek w nocy uruchomiono polską edycję sklepu amazon.pl. Dotychczas polscy użytkownicy Amazona byli przekierowywani do niemieckiej wersji przetłumaczonej na nasz język, jednak od teraz mogą już robić zakupy na dedykowanej dla nich platformie.
Amazon.pl to spore ułatwienie zarówno dla sprzedających, jak i kupujących. Wśród zmian najważniejszych dla tych drugich można wymienić m.in. pełne spolszczenie opisów ofert, wprowadzenie cen w złotówkach oraz dodanie wygodnych form płatności (np. BLIK) oraz dostawy (np. paczkomaty InPost).
Minusem jest natomiast brak usługi Amazon Prime, która mogłaby konkurować z Allegro Smart polskiej platformy e-commerce. Wadą jest również wybrakowana oferta produktów pochodzących od samego Amazonu (m.in. czytników Kindle i innych urządzeń firmy).