Problemy z rządowymi systemami. Nie działają ePUAP i Portal Pacjenta

Rządowe systemy mają awarię. Nie działa między innymi ePUAP i Portal Pacjenta. Może być to pokłosie przeciążenia systemu przez niezapowiedziane uruchomienie dodatkowych zapisów na szczepienie przeciwko koronawirusowi.

Dzisiejsze nagłe pojawienie się możliwości zapisania na szczepionkę przez 40-latków doprowadziło do przeciążenia systemu. Minister Michał Dworczyk poinformował, że system zapisów na szczepienie w związku z tym został wstrzymany, by naprawić usterkę. 

Kłopoty dotknęły też inne rządowe systemy, choć nie jest jasne czy ma to związek ze szczepieniami. Sekretariat Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz departament cyfryzacji nie odbierali naszych telefonów, nie mogliśmy więc uzyskać informacji na temat problemów. W tej sprawie kontaktowaliśmy się także drogą mailową, ale wciąż czekamy na odpowiedź rządu.  

Zobacz wideo Konferencja Lewicy po zamieszaniu ze szczepionkami. "Ten rząd to błąd systemu"

Problemy z rządowymi systemami

Obecnie nie działa ePUAP oraz Portal Pacjenta. Problemy różnią się zależnie od tego, kiedy próbujemy skorzystać z systemów. Czasami można próbować się zalogować przez Profil Zaufany, ale po przejściu całego procesu strona długo się ładuje, by w końcu wyrzucić komunikat: "Wystąpił błąd podczas logowania do aplikacji. Proszę przejść do strony głównej i spróbować ponownie. Jeśli błąd się będzie powtarzał proszę skontaktować się z wsparciem technicznym".

Wcześniej błąd występował jeszcze przed próbą logowania. Zdarzało się także, że nie można było w ogóle wejść na stronę, o czym informował komunikat: "Ta witryna jest nieosiągalna". 

Nie ma problemów z zalogowaniem się na konto Profilu Zaufanego, jednak nie można go wykorzystać, do wpisania się na swoje konto w innych witrynach. Na konferencji prasowej minister Dworczyk zapewniał, że informatycy znają problem i nad nim pracują. Systemy mają być uruchomione "jak najszybciej". Nie podano jednak konkretnej daty lub godziny. 

Problemy z wystawieniem recept oraz skierowań

Przed południem problemy mieli także lekarze. Portal gabinet.gov.pl, który służy do zarządzania m.in. receptami i skierowaniami, przestał działać. Lekarze przez dłuższy czas musieli robić wszystko ręcznie. Obecnie portal już działa, ale przetwarzanie danych trwa bardzo długo (stan na 14:30), informuje nas jeden z lekarzy. 

Więcej o: