Netflix stracił subskrybentów po raz pierwszy od 10 lat. Akcje mocno w dół

Netflix powiadomił, że w I kwartale 2022 r. stracił 200 tys. subskrybentów netto - po raz pierwszy od 10 lat. Akcje koncernu w handlu pozasesyjnym spadły o ok. 25 proc. Serwis streamingowy spodziewa się dalszej utraty abonentów i wymienił powody takiej sytuacji - najważniejszym z nich jest zawieszenie usług w Rosji.

W związku z trwającą rosyjską inwazją na Ukrainę Netflix już na początku marca postanowił wycofać się z Rosji. Po zawieszeniu świadczenia usług na tym rynku firma straciła 700 tys. subskrybentów. W skali globalnej serwis stracił w I kwartale 2022 r. 200 tys. subskrybentów netto - podaje "The Guardian". Tymczasem analitycy z Wall Street liczyli na wzrost o 2,5 mln.

Więcej informacji ze świata przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl

Netflix (zdjęcie ilustracyjne)Rosja. Netflix usunął aplikację ze sklepów App Store i Google Play

Netflix podaje wyniki. Serwis rozważa wprowadzenie reklam

Netflix ma obecnie 221,6 mln abonentów na całym świecie, a spadek liczby klientów odnotował po raz ostatni w październiku 2011 r. Firma osiągnęła w minionym kwartale ok. 1,6 mld dolarów zysku przy przychodach na poziomie ok. 7,8 mld dolarów - wyjaśnia "The Guardian". Serwis streamingowy powiadomił również, że spodziewa się utraty 2 mln abonentów w II kwartale 2022 r. Po ogłoszeniu wyników firma odnotowała spadek notowań akcji w handlu pozasesyjnym o ok. 25 proc.

Przedstawiciele spółki tłumaczyli, że za spadkiem liczby klientów stoją nie tylko wojna w Ukrainie i sankcje gospodarcze wobec Rosji, ale też rosnąca konkurencja na rynku oraz współdzielenie kont i haseł. Według obecnych szacunków firmy ponad 100 mln gospodarstw domowych korzysta ze współdzielenia profili. Wyjaśniono również, że Netflix jest otwarty na pomysł dodawania reklam do serwisu w zamian za tańszą subskrypcję.

Pomóż Ukrainie, przyłącz się do zbiórki. Pieniądze wpłacisz na stronie pcpm.org.pl/ukraina

Netflix - zdjęcie ilustracyjneNetflix pozwoli współdzielić konto. Ale za dodatkową opłatą

Netflix testuje płatne współdzielenie konta

Netflix już w połowie marca informował, że testuje możliwość współdzielenia konta i dzielenia się hasłami na platformie z osobami spoza jednego gospodarstwa domowego za dodatkową opłatą. Droższe plany subskrypcyjne z opcją udostępniania profilu pojawiły się już testowo w Chile, Kostaryce i Peru.

Zawsze ułatwialiśmy osobom mieszkającym razem udostępnianie swojego konta Netflix, dzięki takim funkcjom jak oddzielne profile oraz wiele strumieni w naszych planach Standard i Premium. Chociaż były one niezwykle popularne, spowodowały również pewne zamieszanie dotyczące tego, kiedy i jak można udostępniać Netflix. W rezultacie rachunki są dzielone między gospodarstwami domowymi, co wpływa na naszą zdolność do inwestowania w nowe programy telewizyjne i filmy dla naszych członków

- wyjaśniła Chengyi Long, dyrektorka ds. innowacji produktowych.

Netflix wielokrotnie przypominał, że udostępnianie profilu osobom mieszkającym poza gospodarstwem domowym jest niezgodne z regulaminem platformy.

Posłuchaj podcastu Anonymous wypowiedzieli wojnę Putinowi. Kto stoi za tą organizacją? [TECHNOTERAPIA]
Więcej o: