uav

  • Czy Zephyr może się obyć bez lądowania?

    Czy Zephyr może się obyć bez lądowania?

    Bezzałogowy aparat latający (UAV) Zephyr firmy QuinetiQ, napędzany energią słoneczną, utrzymuje się w powietrzu od tygodnia. Twórcy, z ostrożnym optymizmem...

    Tomasz Andruszkiewicz
Więcej o:

uav

  • Każdy może zbudować latający pojazd bezzałogowy [GALERIA]

    złożyć własny model, a nawet całe gotowe UAV. Jednakże najciekawszą jej częścią jest galeria modeli budowanych od podstaw przez hobbystów. Niektóre wyglądają na amatorskie projekty - inne wręcz przeciwnie. Zobacz galerię >> Oczywiście, duża część z tych projektów to tylko bardziej zaawansowane zdalnie

  • Fire Scout US Navy naruszył przestrzeń powietrzną Waszyngtonu

    utraty kontaktu UAV powinien niezwłocznie obrać kurs na macierzyste lotnisko, dolecieć do niego i bezpiecznie wylądować. Zaś Kapitol z pewnością nie był wyznaczony jako baza. Fire Scout to przydatne maszyny. W kwietniu pisaliśmy o udaremnieniu przez jedną z nich przemytu 60 kg kokainy. Ale z pewnością

  • Polacy też produkują samoloty bezzałogowe - oto Pszczoła i Koliber

    Jak się okazuje, polscy konstruktorzy nie mają się czego wstydzić. Wśród propozycji ITWL zaprezentowano na przykład niewielką maszynę pionowego startu o nazwie Koliber. Można jej użyć w razie nagłej potrzeby. Wystarczy zestawić ją na murawę, czy inny fragment odsłoniętego terenu i wzbić w powietrze

  • Czy Zephyr może się obyć bez lądowania?

    Poprzedni nieoficjalny rekord długości lotu należy do wcześniejszej wersji Zephyra - w 2008 roku latał przez 83 godziny i tylko z powodów formalnych federacja sportów lotniczych nie mogła go uznać. Potwierdzony rekord z 2001 roku, wynoszący 30 godzin, należy do szpiegowskiego Global Hawka i dla

  • Drony mają problemy w USA - z powodu ochrony prywatności

    Drony (lub UAV), zdalnie sterowane pojazdy latające, od lat cieszą się rosnącym zainteresowaniem armii. Nie tylko są stosunkowo tanie, ale i ich użycie nie naraża ludzi na bezpośrednie niebezpieczeństwa. Drony znajdują coraz szersze zastosowanie jednak także w "cywilu", szczególną popularnością

  • Policja chciała nielegalnie kupić samolot szpiegowski?

    W 2005 roku pracownicy policyjnej szkoły w Szczytnie wpadli na pomysł wykorzystania bezzałogowej maszyny stratosferycznej do celów wywiadowczych. Chodziło o zakup samolotu Hale-UAV, który miałby ogromne możliwości szpiegowskie. Pozwalałby m.in. na śledzenie obrazów w czasie rzeczywistym z wysoką

  • Polski system Proteus - roboty zrobią to za ludzi

    i połączonego z MCOR światłowodami - mobilne centrum operatorów robotów (MCOR), również zaaranżowane w formie samochodu ciężarowego. Wewnątrz znajdują się stanowiska sterowania robotami, same roboty oraz złożony bezzałogowy samolot (UAV) Bąk. Za sobą MCOR ciągnie na miejsce interwencji wyrzutnię-katapultę