Amazon przez dziesięć lat budował system reklam, teraz zbiera spore zyski ucierając nosa Google

O tym, że Google jest największą globalną agencją reklamową wiemy wszyscy. Jednak z pewnością mało kto słyszał o systemie reklam, dzięki którym Amazon osiąga miliardowe zyski. Rozpoczyna właśnie agresywne działania, dzięki którym chce zwiększyć swoje udziały w rynku reklam.

Choć od Google, osiągającego z reklam około 40 miliardów dolarów przychodu, Amazonowi jeszcze daleko, ma jednak do zaoferowania reklamodawcom bardzo atrakcyjną usługę. Product Ads umieszczane są zazwyczaj poniżej wyników wyszukiwań produktów w serwisie i odnoszą się nie tylko do artykułów przez niego sprzedawanych ale i zupełnie innych stron w sieci.

Linki są trafne i kierujące klientów bardziej precyzyjnie w porównaniu do reklam Google a do tego tanie (od 10 do 80 centów za kliknięcie). Cały mechanizm zarządzania reklamami nie wymagał zbyt wielkich inwestycji, a przynosi zyski. Poza tym dzięki reklamom portal jest coraz bardziej atrakcyjny dla Internautów, gdyż przynosi im szczegółowe informacje na temat wyszukiwanych produktów - nawet jeśli nie mogą ich kupić, mogą znaleźć do ich odnośniki. Kiedyś wyszukiwaliśmy w internetowej księgarni produktu a w Google informacji o nim - dziś to się zmienia, internetowy gigant nie jest już punktem wyjścia w naszych sieciowych poszukiwaniach. Dla wielu staje się nim Amazon.

Budował on swoją ofertę dla reklamodawców przez ostatnie 10 lat i to dość dyskretnie. Teraz zamierza przejść do ataku i odebrać Google tak wiele z rynku reklamowego, jak się tylko da. Zainteresowani są nie tylko sprzedający na Amazonie ale i zupełnie nie związane z nim firmy, każdy może pobrać narzędzie umieszczania reklam w serwisie i zarabiać.

Warto też porównać notowania obu spółek - Amazon zyskał jeden procent, Google stracił aż 9. Akcjonariusze Amazona mogą w końcu mieć nadzieję na odrobienie strat, dane za ostatni kwartał 2011 roku są fatalne - sprzedaż spadła aż o 58%. Kolejne źródło przychodu na pewno nie zaszkodzi gigantowi.

[ za  businessinsider.com ]

Więcej o: