Sprzedaż Żabki na ostatniej prostej. "Rz": W ciągu kilku dni sieć może przejąć nowy właściciel

Sprzedaż sieci Żabka dobiega końca. Jak podaje "Rzeczpospolita", 14 lutego mija termin składania wiążących ofert. Z długiej listy chętnych zostało już tylko dwóch: to duże globalne fundusze inwestycyjne.

Proces szukania nowego właściciela dla Żabki rozpoczął się w listopadzie ubiegłego roku. Ponieważ do 14 lutego zainteresowani mają przedstawić wiążące, ostateczne oferty, operacja sprzedaży może zostać sfinalizowana nawet w ciągu kilku dni - pisze "Rzeczpospolita". O Żabkę walczą fundusze CVC Capital Partners i TPG Capital - takie informacje już w ubiegłym tygodniu podawał "Puls Biznesu". Oba należą do największych tego typu firm na świecie.

CVC na swojej stronie internetowej podaje, że zarządza aktywami o wartości 70 mld dolarów. Obecnie jego inwestycje obejmują 50 firm na całym świecie, które generują łączną roczną sprzedaż na poziomie około 100 miliardów dolarów. CVC jest już obecny w Polsce, w 2015 roku kupił firmę PKP Energetyka. Jak pisał "Puls Biznesu", może być zdeterminowany do przejęcia Żabki, bo wcześniej nie udało mu się kupić Allegro i aktywów SABMiller.

Drugi z chętnych na sieć, fundusz TPG Capital, nie inwestował jeszcze w naszym kraju, ale działa już w branży handlu detalicznego - ma udziały w sieci Lenta w Rosji, brytyjskiej Poundworld i Indomarket w Indonezji. TPG podaje, że zarządza aktywami o wartości 74 mld dolarów, łącznie zainwestował w ponad 400 firm. .

Obecny właściciel, fundusz Mid Europa Partners, chciałby sprzedać Żabkę za około 5 mld złotych. Ale jak podaje "Rzeczpospolita", powołując się na osobę zbliżoną do transakcji, prawdopodobnie będzie to niższa kwota, około 1 mld euro, czyli 4,3 mld zł.

Żabka Polska to właściciel sieci sklepów typu convenience, ma dwie marki: Żabka i Freshmarket. Na koniec 2016 roku łącznie miała ich ponad 4,5 tys. (nie wiadomo, ile z nich przypada na poszczególne marki), o około 300 więcej, niż rok wcześniej. Firma zaczęła też testy nowych sklepów Żabka, z nieco innym logo, zmienionym wystrojem i asortymentem. 

Więcej o: