Porsche AG ma za sobą najlepszy rok w historii. Firma osiągnęła w minionym roku finansowym przychody na poziomie 22,3 mld euro (o 4 proc. więcej niż rok wcześniej) i zyski 3,9 mld euro. Zwrot ze sprzedaży wyniósł 17,4 proc. (15,8 proc. rok temu). Porsche sprzedało w zeszłym roku 237 778 samochodów.
W radości z powodu rekordowych osiągnięć Porsche postanowiło zyskami podzielić się z pracownikami. Każdy z nich dostanie bonus w wysokości do 9111 euro brutto.
Premia będzie składała się z dwóch elementów – 8411 euro trafi na konta, a 700 euro na indywidualne konta emerytalne pracownika lub na jego rachunek w systemie emerytalnym Porsche VarioRente.
Premie dostanie ok. 21 tys. osób z 27,6 tys., które Porsche zatrudniało na koniec 2016 r. Wysokość premii będzie uzależniona od stażu zatrudnienia i liczby przepracowanych godzin.
- Dla Porsche, 2016 rok był pasjonujący i bardzo udany. To dzięki naszych pracownikom – Oliver Blume, prezes Porsche. – Umiejętności i pasja naszej załogi to podstawa pomyślnej przyszłości spółki – dodaje.
Inna sprawa, że premie nie wynikają wyłącznie z hojności Porsche. W Niemczech mocną pozycję mają organizacje reprezentujące pracowników.
- Negocjacje bonusu nigdy nie są łatwe. W tym roku było to wyjątkowo trudne, ale ostatecznie nikt w licznej „rodzinie” Volkswagena nie dostał tak wysokiej premii jak pracownicy Porsche - mówi Uwe Hueck, przewodniczący rady zakładowej Porsche.
Przykładowo, pracownicy Volkswagena dostali za poprzedni rok premie w wysokości 2905 euro, a Audi 3510 euro.
W koncernie Daimlera pracownicy za 2016 r. dostaną premie 5400 euro. W BMW bonusy zależą od stanowiska (i pensji), fachowcy dostaną po 8995 euro.
Porsche podobne premie wypłaca nie pierwszy raz. Przykładowo, w zeszłym roku pracownicy dostali po 8 911 euro, a w 2015 r. 8 600 euro.