Amazon z największym zyskiem w historii. Bezos ma najcenniejszą markę świata. Przebija Apple, Google i Samsung

Robert Kędzierski
Amazon zaprezentował wyniki za ostatni kwartał ubiegłego roku. Firma osiągnęła największy zysk w historii, stała się najcenniejszą marką świata i sprawiła, że majątek Bezosa urósł do astronomicznej wartości.

Ostatni kwartał ubiegłego roku okazał się bardzo pomyślny dla Amazona. Największy sklep internetowy świata osiągnął zysk netto wynoszący 1,9 mld dolarów (3,75 dol. na akcje). To rekord w historii firmy i dwukrotnie więcej niż przewidywali analitycy. Warto podkreślić, że pozytywnie na wyniku odcisnęły się zmiany podatkowe w USA - Amazon zyskał na nich 0,8 mld. 

Spółka Jeffa Bezosa rozwija się niemal na każdym polu działalności. Sprzedaż w ostatnim kwartale ubiegłego roku wzrosła o 38 proc. - osiągnęła poziom 60,5 mld dol. 

Do 4 mln wzrosła liczba subskrybentów programu Prime. Przynieśli oni zysk wyższy o 49 proc. - 3,2 mld dol. - donosi Reuters

Bardziej dochodowa okazała się też dla Amazona reklama - przyniosła 1,74 mld dol., o 62 proc. więcej. 

Amazon udowodnił także, że jest jednym z najbardziej liczących się graczy na rynku usług komputerowych. Amazon Web Services odnotował wzrost na poziome 45 proc. - do 5,1 mld dol. 

Dane za cały rok 2017 również są optymistyczne. Przychody firmy wyniosły 178 mld dol. i były o 30 proc wyższe niż rok temu. Całoroczny zysk spółki to 3 mld dol., o 0,6 mld więcej niż rok wcześniej.

Czytaj też: Amazon ma w swojej siedzibie własny las deszczowy. Stworzył go za jedyne 4 mld dol. 

W reakcji na wyniki akcje Amazona podrożały w handlu posesyjnym (wyniki podano po zakończeniu notowań w USA) o 6 proc. W ciągu roku ich wartość wzrosła o 70 proc., a wartość spółki osiągnęła 0,7 mld dol. 

Bezos zyskuje miliardy...

Coraz lepsza kondycja Amazona przynosi spore korzyści założycielowi - Jeffowi Bezosowi. Najbogatszy człowiek świata - jak wskazuje ranking Bloomberga - ma już majątek o wartości 116 mld dol. Od początku roku  wzrost wyniósł ponad 17 mld. dol.

... i ma najcenniejszą markę świata

Według opublikowanego właśnie rankingu Brand Finance Amazon jest najcenniejszą marką świata. Jej wartość wynosi 151 mld dol. - o 42 proc. więcej niż przed rokiem, kiedy wartość ta wynosiła 106 mld. Na drugim miejscu rankingu utrzymał się Apple odnotowując wzrost o 37 proc. (ze 107 do 146 mld dol.). Podium zamyka Google, który zyskał 10 proc. - jest wart 121 mld. 

Amazon zapowiada, że dalej będzie inwestował. Zamierza zwiększyć skalę działalności poza USA - na przykład w Indiach. Warto przypomnieć, że w zeszłym roku przejął sieć sklepów Whole Foods Market za blisko 14 mld dol. 

Właściciel Amazon jest najgorszym szefem na świecie? Niektórzy tak twierdzą. Oto Jeff Bezos, miliarder i miłośnik podróży kosmicznych

Więcej o: