„Księgarnia Matras.pl powstała z martwych. Spółka eComGroup podjęła się heroicznego zadania uruchomienia księgarni Matras.pl na nowo, nie powtarzając błędów swoich poprzedników. Kochamy książki, kochamy księgarnie, do których się przywiązaliśmy, w których nieraz nabyliśmy cudowne książki. Matras był jedną z nich. Nie chcemy by ta marka tak łatwo odeszła, dlatego postanowiliśmy ją wskrzesić i rozwijać” – czytamy na facebookowym profilu marki.
eComGroup posiada już marki znak.com.pl, Woblink, Chodnik Literacki, FlowBooks i Paskarz.pl. Teraz w do grupy dołącza Matras. Nowemu właścicielowi, który posiada już swoje magazyny, sklepy i sieć dystrybucji, prawdopodobnie łatwiej będzie zarządzać nową marką.
Niestety, kontrahenci i klienci, wobec których upadająca spółka Matras S.A. nie wywiązała się ze zobowiązań, nie mają powodu do radości.
- eComGroup nie reprezentuje i nie jest związane z firmą Matras S.A. Jesteśmy nowym operatorem (dzierżawimy prawo do korzystania z marki i sklepu internetowego) Matras.pl, ale nie przejęliśmy zobowiązań właściciela marki. Zrobimy co możemy by dać księgarni nowego ducha i jakość, nie odpowiadamy jednak za działania naszych poprzedników. W związku z tym wszelkie kwestie dotyczące przesyłek i kart podarunkowych (w tym reklamacje, zwroty, wszelkie roszczenia) zamówionych bądź nabytych przed 15 marca 2018 roku należy kierować bezpośrednio do Matras S.A.– wyjaśnia nowy właściciel.
eComGroup zapowiada tylko reaktywację marki online. Na razie nie ma żadnych planów uruchomienia stacjonarnych placówek.
- To m.in. ponad 370 tysięcy subskrybentów newslettera i prawie 108 tysięcy fanów na Facebooku. Bardzo nie chcieliśmy by potencjał tej marki został zmarnowany. Postaramy się przekuć ten potencjał w sukces, tak by Matras.pl osiągał fantastyczne wyniki sprzedaży Państwa książek – piszą właściciele o reaktywacji internetowego kanału sprzedaży.
Sieć Matras była drugim największym sprzedawcą książek w Polsce. eComGroup działa od 2015 r.