Duża awaria w PKO BP już usunięta. Powód - "przecięcie światłowodów" [AKTUALIZUJEMY]

Klienci banku PKO BP w piątek zgłaszali problemy z działaniem aplikacji IKO i serwisem internetowym IPKO. Bank informuje, że awaria została usunięta

[AKTUALIZACJA - GODZ. 19:30]

Wieczorem PKO BP poinformował, że problemy klientów już się skończyły.

Oto pełny komunikat banku:

"Informujemy, że utrudnienia zostały usunięte. Od godziny 16.30 przywrócony został pełen dostęp do usług bankowości elektronicznej iPKO i inteligo, od godz. 19.00 również do bankowości mobilnej IKO. Karty działały bez utrudnień. Wszystkie przelewy przychodzące zostały zaksięgowane.

Problemy były spowodowane przez niezależną od nas usterkę techniczną, przecięcie światłowodów zapewniających komunikację. O incydencie poinformowano odpowiednie organy państwowe.

Z uwagi na niedogodności, zdecydowaliśmy o zwolnieniu Klientów korzystających z iPKO Inteligo oraz IKO z opłat za przelewy natychmiastowe od dziś, od godz. 18.00 do poniedziałku, 29.10.2018 do końca dnia. Za wszystkie utrudnienia przepraszamy".

[AKTUALIZACJA  - GODZ. 18:00]

Jak podaje bank, dostęp do serwisu iPKO i Inteligo został przywrócony. Cały czas można płacić kartami i korzystać z bankomatów.

Klienci w komentarzach piszą, że nadal nie działa blik i IKO.

[AKTUALIZACJA - GODZ. 16:00]

O 16:30 nadal nie udało się zupełnie usunąć awarii, choć karty płatnicze działają.

"Z powodu usterki technicznej, niezależnej od banku, dostęp do serwisu iPKO oraz aplikacji IKO jest utrudniony. Trwają prace nad przywróceniem dostępu do usług. Jednocześnie informujemy, że karty płatnicze działają prawidłowo. Przepraszamy za utrudnienia" - pisze bank.

+++

Poważna awaria bankowości internetowej dotknęła PKO BP, a przede wszystkim jego klientów, w piątek po południu. Klienci mają duże problemy z logowaniem się do aplikacji IKO, jak również z internetowym serwisem IPKO. Próba zalogowania kończy się komunikatem: "Serwis bankowości elektronicznej iPKO jest w tej chwili niedostępny. Przepraszamy za utrudnienia".

"Co się dzieje? Nie ma IKO, nie można płacić kartami, nie można zalogować się na konto" - pisze jeden z klientów banku na profilu PKO BP w serwisie Facebook.

Biuro prasowe banku uspokaja, że klienci cały czas mogą korzystać z kart płatniczych w sklepach i korzystać bankomatów.

Wiele osób skarżyło się także problemy z wypłatami z bankomatów z płatnościami za pośrednictwem systemu BLIK. W rozmowie z Next.gazeta.pl przedstawiciel banu zapewnił jednak, że klienci przez cały czas mają dostęp do swoich pieniędzy - mogą dokonywać płatności kartami, jak również wypłacać swoje pieniądze.

IKOIKO fot. DM

Awaria w PKO BP: "Przepraszamy za utrudnienia"

Bank PKO BP opublikował już oficjalny komunikat w tej sprawie. PKO BP przyznaje, ze problemy rzeczywiście występują i obecnie trwają prace nad ich rozwiązaniem.

Szanowni Państwo, informujemy, że obecnie z powodów technicznych dostęp do serwisu iPKO oraz aplikacji IKO jest utrudniony. Trwają prace nad przywróceniem dostępu do usług. Jednocześnie informujemy, że karty płatnicze powinny działać prawidłowo. Przepraszamy za utrudnienia.

Niestety, póki co nie wiemy, kiedy awaria bankowości internetowej w PKO BP zostanie naprawiona. Zaktualizujemy artykuł, gdy otrzymamy nowe informacje w tej sprawie.

W weekend przerwy w bankach

W weekend 27-28 października czeka nas nie tylko zmiana czasu. Będzie to także czas przerw technicznych w wielu bankach w Polsce. Te zdarzają się gdzieś co tydzień, ale w najbliższy weekend mogą być szczególnie poważne i drażniące dla klientów.

Na utrudnienia powinni przygotować się klienci mBanku, Santandera, Banku Pocztowego, ING, PKO BP i Inteligo. Więcej na ten temat przeczytasz w tym miejscu.