Jakubiak wydzierżawił Browar Lwówek, "właściciele Doctor Brew przekonali mnie swoimi pomysłami"

Browary Regionalne Jakubiak Marka Jakubiaka wydzierżawiły Browar Lwówek spółce Doctor Brew. Dzierżawca może w ciągu 2 lat kupić zakład, podał Doctor Brew. Zakład produkował będzie zarówno marki własne, jak i produkty Doctor Brew.

"Polski holding produkujący piwa kraftowe, Doctor Brew rozpoczął rozmowy z Grupą Browary Regionalne Jakubiak w czerwcu br. Zgodnie z zawartą umową, spółka operacyjna holdingu - Doctor Brew sp. z o.o. będzie zarządzać produkcją w Browarze Lwówek na potrzeby własnych marek, jak również marek Lwówka. Do października 2020 roku ma wyłączne prawo zakupu przedsiębiorstwa. Wartość transakcji nie została ujawniona" - czytamy w komunikacie.

Browar Lwówek, którego tradycje sięgają XIX w. został zakupiony w stanie upadłości przez Grupę Browary Regionalne Jakubiak. Zakład przeszedł gruntowne remonty, modernizację i wymianę urządzeń browarniczych, by w 2010 reaktywować produkcję i stać się na nowo piwną perłą woj. dolnośląskiego, przypomniano w materiale.

"Jestem dumny z tego, że po 10 latach od inwestycji, Lwówek jest prężnym browarem o wysokim potencjale produkcji. Z wielu ofert, w tym od międzynarodowych koncernów, postanowiłem wybrać i przekazać go w ręce młodych, polskich przedsiębiorców" - powiedział Marek Jakubiak, cytowany w komunikacie.

"Właściciele spółki Doctor Brew przekonali mnie swoimi pomysłami, kreatywnością, doświadczeniem biznesowym zespołu oraz tym, co do tej pory osiągnęli w biznesie browarniczym. Choć transakcja ma być rozłożona w czasie, przyjąłem ich propozycję, bo jestem pewien, że jest to najlepszy inwestor dla Lwówka" - dodał.

Spółka Doctor Brew oczekuje na stosowne zgody dotyczące przepisania tzw. składu podatkowego. W ciągu najbliższych miesięcy przeniesie całość produkcji do Lwówka i przeprowadzi dodatkowe prace modernizacyjne i inwestycje w wyposażenie, o wartości przekraczającej 1,5 mln zł. Z chwilą zawarcia umowy spółka w miejsce obecnych, kontraktowych mocy produkcyjnych w wysokości 30 tys. hektolitrów, zyskuje potencjał 100 tys. hektolitrów rocznie, z możliwością jego podwojenia w przyszłości. Browar Lwówek będzie też nadal produkował piwa pod własnymi markami, podano w komunikacie. 

Produkcja w Browarze Lwówek to dla nas zaszczyt

"Produkcja w Browarze Lwówek to dla nas zaszczyt, wyzwanie i wielki krok naprzód pod wieloma względami. To zwiększenie potencjału, uniezależnienie od produkcji kontraktowej, ale przede wszystkim wyższa kontrola nad procesami i jakością produkcji. W rezultacie pozwoli nam to zwiększyć skalę biznesu i dążyć do pozycji lidera segmentu kraftowego i regionalnego piwa w Polsce" - powiedział prezes Doctor Brew Łukasz Lis, także cytowany w komunikacie.

Doctor Brew zapowiedział przeprowadzenie oferty objęcia udziałów w spółce operacyjnej holdingu, Doctor Brew sp. z o.o. Już w tym momencie prowadzone są rozmowy z inwestorami, a także planowane jest uruchomienie kampanii crowdfundingowej na platformie Crowdway.pl.

"Obecna kondycja finansowa i zdolność kredytowa sprawiają, że przejęcie Browaru Lwówek jesteśmy w stanie sfinalizować już w najbliższych sześciu do dziewięciu miesiącach. Z myślą o zachowaniu jakości i płynności produkcji, postanowiliśmy jednak wdrożyć ten proces stopniowo, a przy tym zapewnić odpowiednią strukturę finansowania transakcji. Z kolei kampania crowdfundingowa ma nam pomóc w operacyjnym przygotowaniu się do niej" - wskazał dyrektor finansowy Doctor Brew Tomasz Suchowierski.

Spółka ogłosi oczekiwaną wartość zbiorki crowdfundingowej z chwilą startu kampanii. Jako cel stawia sobie pozyskanie środków na przystosowanie Browaru Lwówek do wytwarzania piw Doctor Brew, zwiększenie produkcji w zakładzie z 2000 do 4000 hektolitrów miesięcznie oraz zasilenie kapitału pracującego w związku z rozwojem działalności, podano także.

"Pod marką Lwówek kryje się sześć lubianych przez konsumentów odmian piwa regionalnego. Bardzo cieszy mnie fakt, że wraz z objęciem zarzadzania browarem, będziemy mogli rozszerzyć nasze portfolio o te produkty. Zamierzamy wspierać ich sprzedaż w dotychczasowych kanałach, a także rozwijać ją w sieci dystrybucji Doctor Brew" - dodał członek zarządu Doctor Brew odpowiedzialny za sprzedaż Tomasz Czechowski.

Doctor Brew działa od 2013 roku. W ofercie stałej ma ponad 10 piw kraftowych. Do tej pory firma wyprodukowała przeszło 100 różnych produktów i sprzedała około 3,4 mln butelek piwa pod marką własną oraz private label. Piwa Doctor Brew są dostępne zarówno w sklepach specjalistycznych, jak i w sieciach Lidl, Auchan, Carrefour, Makro, Selgros, Kaufland i Intermarche. Prowadzi też patronacki lokal Doctor's Bar we Wrocławiu.

Więcej o: