Poczta Polska podejmie walkę z InPost. Tysiące paczkomatów, a w placówkach sprzedaż kanapek i kawy

W przyszłym tygodniu Poczta Polska ma przedstawić znowelizowaną strategię na lata 2020-2024. "Rzeczpospolita" dotarła do części informacji, które zostaną ogłoszone 5 lutego. Poczta Polska planuje ofensywą paczkomatów.
Zobacz wideo

Poczta Polska szuka sposobów na rozwój i zarobek. By zwiększyć ten drugi, w planach jest rozszerzenie zakresu działalności sprzedaży jedzenia. Już teraz na poczcie można kupić kosmetyki, napoje i słodycze. Być może już niedługo do oferty zostaną włączone kanapki czy lody, a odbierając list będzie można zamówić kawę. Na potwierdzenie tych informacji będzie trzeba poczekać do środy 5 lutego, kiedy Poczta Polska przedstawi znowelizowany plan rozwoju na lata 2020-2024. "Rzeczpospolita" dotarła jednak już teraz do informacji, które zostaną przedstawione w przyszłym tygodniu.

Poczta Polska chce postawić wyzwanie inPostowi. Do końca 2021 roku pojawi się 4 tys. paczkomatów

O tym, że Poczta Polska chce zwiększyć liczbę swoich paczkomatów, wiemy już od dłuższego czasu. Swój udział będzie w tym miał białostocki startup Pakomatic. Ponadto w ambitnych planach PP ma pomóc Allegro oraz skandynawska spółka SwipBox. Ich wsparcie na pewno się przyda, ponieważ spółka skarbu państwa do 2021 roku chce mieć 4 tys. smartboxów, jak miałyby się nazywać paczkomaty Poczty Polskiej. Iście karkołomny plan, biorąc pod uwagę, że obecnie spółka ma tylko 200 takich urządzeń. InPost automatów ma 6 tys., ale zbudowanie takiej sieci zajęło firmie wiele lat.

Smartboxy to jeden z elementów rozwoju w kluczowym dla Poczty Polskiej sektorze KEP (kurier, ekspres, paczka). Spółka chce, by ich przychody z usług kurierskich oraz logistyk e-commerce zwiększyły się w ciągu pięciu lat z 1,1 mld do 2,1 mld złotych. Automaty nadawczo-odbiorcze są kluczowe dla tego planu, bo jak twierdzi Rafał Makowski, menedżer ds. rozwoju sieci click & collect w Poczcie Polskiej, w ciągu dwóch lat dostawy do punktów i automatów, będą stanowić co najmniej połowę rynku. 

Więcej o:
Komentarze (241)
Poczta Polska podejmie walkę z InPost. Tysiące paczkomatów, a w placówkach sprzedaż kanapek i kawy
Zaloguj się
  • yaroslava_kaczelnik

    Oceniono 41 razy 33

    brak slow.... radosna tworczosc bez najmniejszej refleksji nad ekonomiczna strona przedsiewziecia. ale tak to jest.... panstwowe to niczyje i najlepsza dojna krowa....

  • blahblah69

    Oceniono 37 razy 31

    Poczta Polska? To ta firma gdzie wysyłka poleconego z 3 płytami CD w srodku kosztuje 15,60 a głownym profilem sprzedazy sa kalendarze z papieżem i ksiązki kucharskie siostry Anieli? A pamiętam jeszcze jak kilka lat temu ktos z PP mowil ze paczkomaty to rynek bez perspektyw.

  • lese_majeste

    Oceniono 36 razy 30

    przestańcie pieprzyć, jeśli poczta polska nie splajtuje, to nic się nie zmieni, kilka dni temu znowu czekałem prawie pół godziny po odbiór poleconego, dla wygody skasowana numeratory i teraz trzeba stać w kolejce, nie ma jak odejść i usiąść, niech ta instytucja splajtuje, to może następca przestanie sprzedawać dewocjonalia i zajmie się tym do czego jest powołana

  • six_a

    Oceniono 29 razy 23

    ja to bym chciała, żeby poczta była pocztą, a nie kanciapą typu mydło i powidło, barem, zakrystią czy x wie jeszcze czym. jakoś placówki inpostu dają radę bez sprzedaży badziewia.

  • dami7

    Oceniono 24 razy 22

    Znając tempo obsługi w placówkach zastanawiam się, czy Poczta Polska nie powinna zacząć oferować noclegów....

  • an-i-ka

    Oceniono 24 razy 22

    I będzie tak: Otwierasz paczkomat PP a w środku awizo! :D

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX