W rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl Carolina García Gómez, CEO, CSO Country Retail Manager, Ikea Poland mówiła o planowanych zmianach formy sprzedaży w popularnej sieci meblowej.
Obiekt w Szczecinie jest obecnie ostatnim w naszych planach na Polskę, nie będziemy już otwierać charakterystycznych dla Ikei potężnych hipermarketów. Będziemy się koncentrować na bardziej kompaktowym formacie, szukać odpowiednich lokalizacji w różnych regionach
- zapowiadała Gómez.
Zmiany są podyktowane potrzebą dotarcia do większej liczby potencjalnych klientów. W obecnej, dobrze znanej Polakom formie - hipermarketach o ogromnej powierzchni umiejscowionych na obrzeżach miast - Ikea dociera tylko do połowy polskich gospodarstw domowych. Nowe rozwiązania mają ułatwić dostęp do produktów Ikei tym osobom, które do tej pory znajdowały się poza zasięgiem sieci.
- Prowadzimy także analizy, jakie inne koncepty Ikea sprawdzą się w Polsce. Mogą to być mniejsze placówki - 10-15 tys. mkw. - może to być format City Store, uruchamiany w centrach miast, a może nawet format "logistyczny" - mniejsze punkty odbioru zamówień online. Analizujemy potencjał rynku i poszukujemy najlepszych rozwiązań, najlepszych konceptów dla poszczególnych lokalizacji - mówiła Carolina García Gómez.
Nowa polityka sprzedażowa Ikei bierze się również ze zmiany preferencji kupujących, co do sposobu robienia zakupów. Dlatego, skłaniając się ku wygodzie klientów, Ikea będzie rozwijała swój kanał sprzedaży online.
- W tym roku uruchomimy nową aplikację zakupową Ikea, w której użytkownicy będą mogli przeglądać ofertę, ale też kupować. Za jej pośrednictwem będziemy mogli zaoferować klientom znacznie szerszy pakiet usług, poprawić ich doświadczenie zakupowe online, a z drugiej strony znacznie zwiększymy strumień danych do przetwarzania - zapowiedziała Gómez.