CD Projekt podsumował początek 2020 roku. Rekordowy pierwszy kwartał

CD Projekt opublikował raport finansowy dot. początku 2020 roku. Pierwszy kwartał okazał się najlepszym w historii spółki. Zbiegło się to z przekroczeniem 50 mln sprzedanych egzemplarzy wszystkich gier z serii Wiedźmin.

CD Projekt odnotował 91,98 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2020 r. wobec 17,73 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

"Skonsolidowany zysk netto grupy za pierwszy kwartał 2020 r. wyniósł 91 979 tys. zł i był o 418,7 proc. (to jest o 74 248 tys. zł) większy od wyniku osiągniętego w analogicznym okresie ubiegłego roku, czyniąc jednocześnie bieżący kwartał najlepszym pierwszym kwartałem w historii grupy. Wypracowany wynik netto jest efektem rekordowej sprzedaży (na tle wyników uzyskanych w pierwszych kwartałach lat ubiegłych) zarówno segmentu CD Projekt RED jak i GOG.com, połączonej ze sprzyjającym eksportowi umocnieniem się w końcówce okresu głównych walut sprzedaży - USD i EUR - wobec PLN" - czytamy w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 97,63 mln zł wobec 20,5 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 192,97 mln zł w I kw. 2020 r. wobec 80,88 mln zł rok wcześniej.

CD Projekt z rekordem kwartalnym, 50 mln egzemplarzy Wiedźmina

Jak poinformował dyrektor wiceprezes zarządu ds. finansowych CD Projekt, to rekordowy I kwartał spółki pod względem przychodów i wyniku netto. Swój udział miała w tym świetna sprzedaż Wiedźmina 3, który świętuje piąte urodziny. Ponadto z publikacją raportu zbiegła się informacja o przekroczeniu 50 mln sprzedanych egzemplarzy kopii wszystkich gier z serii wiedźmin.

"Największy wpływ na osiągnięty poziom sprzedaży miał wzrost o 169,7 proc. 'przychodów ze sprzedaży produktów', przede wszystkim z tytułu:

  • tantiem wynikających z kontynuowanej, dobrej sprzedaży gry 'Wiedźmin 3: Dziki Gon' wraz z dodatkami 'Serca z Kamienia' oraz 'Krew i Wino';
  • tantiem z dystrybucji wydanej 15 października 2019 r. wersji gry 'Wiedźmin 3: Dziki Gon' na platformę Nintendo Switch;
  • sprzedaży wygenerowanej w ramach projektu 'GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana' (w tym uruchomionej w bieżącym kwartale wersji na urządzenia mobilne z systemem Android) oraz tantiem z dystrybucji na platformach cyfrowych gry 'Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści' (w tym z premierowej sprzedaży tytułu na platformie Nintendo Switch)".
Zobacz wideo Cyberpunk 2077 powtórzy sukces Wiedźmina 3? Oto gry, na które czekamy najbardziej

Istotną pozycją przychodów były również 'przychody ze sprzedaży towarów i materiałów' (wzrost o 85 proc.), na które składały się głównie:

  • przychody z realizowanej za pośrednictwem platformy GOG.com cyfrowej dystrybucji gier od zewnętrznych dostawców do ostatecznych klientów;
  • przychody studia CD Projekt RED związane ze sprzedażą dystrybutorom elementów fizycznych edycji własnych tytułów (nośniki, pudełka etc.), w tym przede wszystkim elementów fizycznych edycji kolekcjonerskiej gry 'Cyberpunk 2077' oraz gry 'Wiedźmin 3' na platformę Nintendo Switch;
  • przychody ze sprzedaży produktów związanych z grami i markami CD Projekt RED w ramach internetowego sklepu firmowego www.store.cdprojektred.com" - czytamy dalej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2020 r. wyniósł 90,14 mln zł wobec 19,34 mln zł zysku rok wcześniej.

Spółka podkreśliła także, że wprowadzone w wielu krajach ograniczenia dotyczące wychodzenia z domów i dostępnych form spędzania wolnego czasu niewątpliwie wpływają na wzrost popularności gier wideo i wspierają ich sprzedaż, w szczególności w ramach cyfrowej dystrybucji.

"Jednocześnie ze względu na mnogość czynników, które wystąpiły w okresie ostatnich dwóch kwartałów mogących pozytywnie wpływać na sprzedaż grupy (np.: kampanie marketingowe i premiery produktów: 'Wiedźmin 3: Dziki Gon' na Nintendo Switch, 'GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana' na urządzenia z systemem iOS i Android, 'Wojna Krwi' na Nintendo Switch, debiut serialu 'The Witcher' na platformie Netflix, wzrost czasu spędzanego w domach przez graczy w związku z pandemią), nie jest możliwe jednoznaczne zmierzenie konkretnej skali oddziaływania każdego z tych czynników na sprzedaż grupy. Jednocześnie łączna ich kombinacja wraz z efektami pozostałych działań biznesowych grupy i osłabienia kursu PLN w drugiej połowie marca bieżącego roku przełożyła się na znaczny wzrost całkowitych przychodów ze sprzedaży pierwszego kwartału bieżącego roku w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego zarówno segmentu CD Projekt RED (wzrost o 198 proc.), jak i GOG.com (wzrost o 45 proc.)" - napisano w raporcie.

Więcej o: