Allegro może stworzyć własną sieć automatów służącą do odbierania przesyłek. Jest to jeden ze scenariuszy rozważanych przez giganta handlu w internecie - ustalił serwis Business Insider. Te deklaracje mają związek z ostatnimi decyzjami spółki Inpost, do której należą Paczkomaty. Firma podpisała w ostatnim czasie dwie kluczowe umowy na dostawę przesyłek. Nowymi partnerami zostali Amazon (o czym pisał "Puls Biznesu") i IKEA, których klienci będą mogli wkrótce odbierać przesyłki w nowy sposób.
Nie bez znaczenia są trzy fakty. Po pierwsze Allegro i InPost ściśle ze sobą współpracują, we wrześniu podpisały drugą umowę o wieloletnim partnerstwie. Pierwszą podpisały w roku 2014. Poza tym druga ze spółek od kilku tygodni szuka kupca, zawieranie porozumień z nowymi klientami może podnieść atrakcyjność firmy w oczach ewentualnych nabywców. Po trzecie zaś to Allegro ma prawo do pierwokupu InPostu, ale tylko pod pewnymi warunkami - oferta konkurenta nie może być lepsza.
Nie wiadomo, czy plany budowy własnej sieci automatów są jedynie jedną ze strategii negocjacyjnych, czy też Allegro faktycznie chce mieć własną sieć automatów. Jedno jest pewne: dbanie o to, by klient mógł odebrać przesyłkę zawsze i wszędzie ma sens. Rynek e-commerce pomimo a w zasadzie dzięki epidemii koronawirusa, rozwija się w astronomicznym tempie.
Od kilku lat eksperci mówią o wzrostach rzędu niemal 20 proc. W zeszłym roku wartość rynku przekroczyła "magiczną barierę" 51 mld zł, w tym roku, wedle przewidywań, miała osiągnąć 70 mld zł, ale najnowsze prognozy mówią, że może sięgnąć równie magicznych 100 mld zł. "Rośnie nie tylko liczba e-konsumentów, ale również liczba e-sklepów - zainteresowanie przedsiębiorców w Polsce kanałem e-commerce wzrosło już w marcu 2020 r. aż o połowę, w porównaniu z rokiem ubiegłym" - wynika z badania przeprowadzonego za pośrednictwem panelu badawczego Ariadna.
InPost dostrzega wielką zmianę zachowań wśród klientów, którzy szukają zarówno bezpiecznych jak i wygodnych form odbierania przesyłek. "Musimy nadążać za popytem na nasze usługi - w okresie pandemii wiele nowych klientów zaufało nam i zdecydowało się odbierać oraz nadawać swoje przesyłki bezpiecznie, bez kontaktu z innymi ludźmi" - wyjaśnił cytowany w komunikacie Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPost.