"Szczyt Rady Europejskiej już za nami. Wielki sukces finansowy i dla rozwoju gospodarczego. Ale widzę, że nie samą polityką żyje internet - premiera polskiej gry Cyberpunk 2077 jest zdecydowanie popularniejsza niż jakiekolwiek negocjacje, nawet te warte 770 miliardów!" - napisał premier. Pozdrowił też wszystkich graczy.
Do wpisu dołączona jest grafika nawiązująca do gry z napisem: "Wstawaj samuraju. Mamy budżet unijny do wydania".
Światowa premiera polskiej gry wideo Cyberpunk 2077 miała miejsce w ostatni czwartek. Jej akcja rozgrywa się w przyszłości, w fikcyjnym amerykańskim mieście Night City i opowiada historię najemnika o imieniu V. Tytuł wyprodukowało polskie studio CD Projekt RED, znane wcześniej z serii gier o Wiedźminie, bazujących na książkach Andrzeja Sapkowskiego.
Cyberpunk 2077 jest osadzony w gatunku fantastyki naukowej, zainspirowany amerykańską grą fabularną „Cyberpunk 2020” Mike’a Pondsmitha z lat 90. Twórcy przedstawiają wizję przyszłego świata, którym rządzą megakorporacje, a większość ludzi to cyborgi. W jedną z głównych postaci w Cyberpunk 2077 - Johnnego Sliverhanda - wcielił się aktor Keanu Reeves, odtwórca głównych ról na przykład w filmie „Adwokat Diabła” czy „Matrix”. Jego sylwetka została przeniesiona do wirtualnego świata gry.
W piątek spółka CD Projekt opublikowała komunikat, z którego wynika, że po zaledwie kilkudziesięciu godzinach od premiery wszystkie koszty związane z produkcją i promocją gry już się zwróciły. Oznacza to, że firma oficjalnie zaczęła zarabiać na swojej nowym produkcie (jej produkcja trwała 8 lat).
W przedsprzedaży gra rozeszła się w liczbie 8 mln egzemplarzy. Dla porównania, w przypadku GTA V, czyli jednej z najpopularniejszych gier wszech czasów, liczba preorderów - wg danych vgchartz - osiągnęła 7,1 mln. Kolejne rekordy Cyberpunk 2077 ustanowił w dniu premiery, a dotyczyły one popularności gry na platformach Steam i Twitch. Jeśli chodzi o Steama, to w szczytowym momencie Cyberpunka 2077 na Steamie uruchomiło 1 003 264 graczy, co jest absolutnym rekordem wśród gier single-player.
W Polsce gry komputerowe produkuje ponad 440 firm, które zatrudniają około 10 tysięcy osób. W 2019 roku dochody ze sprzedaży rodzimych produkcji przekroczyły 2,1 mld złotych, wynika z raportu „The game industry of Poland” opracowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.