Carrefour rusza z akcją "STOP Marnowaniu Żywności". Produkty z krótką datą ważności tańsze o 90 proc.

Carrefour rozpoczął akcję "STOP Marnowaniu Żywności". W sklepach powstaną specjalne strefy, gdzie będzie można taniej kupić produkty o krótkim terminie ważności. Rabaty mają sięgać nawet 90 proc

Carrefour przytacza statystyki, według których każdego miesiąca Polacy tracą 50 zł wyrzucając niewykorzystaną żywność. To niestety 5. najgorszy wynik w Europie. Od ośmiu lat francuska sieć sklepów próbuje z tym walczyć. 

Program „STOP marnotrawstwu” został wdrożony przez Carrefour już w 2013 roku i dotyczy każdego pola działania firmy, a inicjatywy zmierzające do przeciwdziałania marnotrawieniu żywności to jeden z filarów tej koncepcji. Realizujemy go, zarówno wewnątrz struktur firmy, jak i poza nią, wychodząc z tą ideą do naszych dostawców oraz klientów 

- mówi Barbara Kowalska, Dyrektor Działu Jakości i Zrównoważonego Rozwoju w Carrefour. Firma rusza z kolejną akcję w ramach wspomnianego programu.

Zobacz wideo Korea Płd. przetwarza 95% marnowanej żywności

Carrefour przecenia produkty o krótkim terminie ważności nawet o 90 proc. 

19 stycznia ruszyła akcja "STOP Marnowaniu Żywności". Carrefour w swoich sklepach stworzył specjalne sektory dedykowane produktom suchym oraz świeżym, które mają krótki termin ważności. Są to wciąż pełnoprawne produkty, trzeba jednak zjeść je jak najszybciej. Klienci, którzy skorzystają z tej oferty, mogą liczyć na nawet 90 proc. rabatu.

Akcja STOP Marnowaniu Żywności to kolejny etap naszego ogólnopolskiego programu, w ramach którego uruchomiliśmy w naszych sklepach specjalne strefy dedykowane produktom z kończącym się termin przydatności do spożycia. Dzięki nim klienci, robiąc zakupy, mogą wydać mniej, jednocześnie przyczyniając się do uratowania żywności przed zmarnowaniem. Warunek jest jednak jeden - produkty te należy spożyć jak najszybciej 

- mówi Marek Lipka, Dyrektor Handlowy i członek Zarządu Carrefour Polska.

Zdjęcie ilustracyjne
Carrefour wycofuje reklamy z TVP. Powodem homofobiczne treści

Sklepy coraz częściej przeceniają produkty i przyczyniają się do niemarnowania żywności

Sam Carrefour już od dłuższego czasu ma półki z przecenionymi produktami, ale wcześniej zniżki nie był tak duże. Podobnie rozwiązania stosuje też już Lidl oraz Biedronka. Oba sklepy przeceniają o połowę produkty z krótkim terminem ważności. Niestety takie półki można znaleźć tylko w wybranych Biedronkach i Lidlach - program wciąż nie ma ogólnopolskiego zasięgu. 

SmartCartKoniec z kolejkami w sklepach. Inteligenty wózek stworzyli Polacy

Taki produkty często trzeba wyrzucić, więc dla sieci sprzedaż nawet za ułamek oryginalnej ceny jest zyskiem. Można mieć jednak nadzieję, że chodzi też o inne względy. Świadczyć o tym może ostatnia akcja Lidla, gdy sieć kupiła od rolnika krzywe buraki, których nie chciał przyjąć żaden sklep, ani przetwórnia