Płatności bezgotówkowe stają się z roku na rok coraz bardziej popularne. Większość z nas płaci kartą kilka razy dziennie. Sprawdzając historię transakcji, wiele osób ma jednak problem z rozczytaniem, czego ona dotyczyła. Dzieje się tak m.in. w przypadku franczyz, gdzie podawane dane właściciela firmy, a nie marka sklepu.
Jak podaje cashless.pl, ten problem zamierza rozwiązać MasterCard, który doda w historii transakcji logo sklepu, w którym dokonana była dana płatności. W realizacji projektu ma pomóc spółka Ethoca należąca do MasterCard.
Dodatnie dodatkowych danych o transakcji ma na celu zmniejszenie liczby reklamacji, które w wielu przypadkach są bezzasadne, ale muszą być rozpatrzone przez bank - Uważamy, że zwiększona w ten sposób przejrzystość transakcji zapewni klientom spokój ducha i poczucie kontroli nad ich wydatkami, znacznie poprawiając ich komfort podczas korzystania z usług bankowości elektronicznej - mówi portalowi cashless.pl Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe.
Transakcje bezgotówkowe stają się coraz bardziej popularne. Norwegia może stać się pierwszym krajem na świecie, w którym gotówka stanie się zbędna. Według danych Norges Bank zaledwie 4 proc. transakcji wykonywanych jest przy użyciu gotówki. Z roku na roku spada procent użycia gotówki. W 2018 roku jedynie 12 proc. transakcji było przeprowadzanych gotówką, rok później zaledwie siedem procent, a wiosną 2020 roku trzy procent.