Jesteś klientem mBanku, Banku Millennium, Alior Banku, Nest Banku, Getin Noble Banku? Uważaj na oszustów

Atak na klientów banków trwa. Jak się przed nim uchronić i nie stracić pieniędzy? Nie podawać danych osobowych i danych karty w czasie rozmowy telefonicznej z konsultantem. Nie klikać w linki do stron logowania, które przychodzą mailem. Nie instalować podejrzanych aplikacji. Przeczytaj, jak oszuści próbują podszyć się pod Twój bank.

Klienci mBanku, Banku Millennium, Alior Banku, Nest Banku i Getin Noble Banku powinni zachować szczególną ostrożność. Oszuści podający się za pracowników tych banków próbują wyłudzić dane osobowe i dane do karty płatniczej, a w następstwie - pieniądze. Przeczytaj, na co należy zwrócić uwagę, aby nie stracić oszczędności.

MBank ostrzega klientów

Cyberprzestępca dzwoni i podając się za pracownika banku ma co najmniej kilka możliwości, aby oszukać klienta. Może mówić na przykład o weryfikacji przelewu, pomocy w inwestycji, zablokowanym rachunku, a wszystko po to, aby ostatecznie poprosić ofiarę o podanie danych osobowych, czy danych karty płatniczej, lub nakłonić do zainstalowania nowej aplikacji, która ma docelowo kontrolować komputer lub smartfon. 

Ostrzeżenie dla swoich klientów wydał m.in. mBank, który przestrzega przed podawaniem danych osobowych i danych karty płatniczej w czasie rozmowy telefonicznej.

Alior Bank: połączenie może się wyświetlać jako prawdziwy numer infolinii

Alior Bank informuje, że fałszywi konsultanci dzwonią z numeru, który teoretycznie wyświetla się jako prawdziwy numer infolinii, dlatego łatwo dać się nabrać. I ponownie schemat się powtarza, rzekomy pracownik banku może poprosić o dane osobowe lub instalację oprogramowania, która ma pomóc w przypadku domniemanego włamania na konto.

Bank apeluje, aby nie podawać takich danych przez telefon, a tego typu połączenia zgłaszać w placówce. Na stronie internetowej banku można znaleźć więcej informacji o bezpieczeństwie.

Bank Millennium: konsultanci nie proszą o podanie danych przez telefon

Niepokojące sygnały płyną też z Banku Millenium, który otrzymał informacje o oszustwach osób podszywających się pod pracowników infolinii.

Millennium przypomina swoim klientom, że konsultanci infolinii nie wymagają podawania danych karty, ponadto nigdy nie zalogują się w imieniu klienta do bankowości internetowej. 

Nest Bank: weryfikacja rachunku

Ostrzegamy przed oszustami, którzy podszywają się pod pracowników banku, aby wyłudzić kody SMS, dane do logowania do bankowości elektronicznej czy dane karty płatniczej

- informuje Nest Bank. Fałszywi konsultanci mogą sugerować, że na koncie klienta dzieje się coś niepokojącego i chcą to zweryfikować, ponadto mogą prosić o instalację programów takich jak TeamViewer, QuickSupport, AnyDesk, które w praktyce pozwalają im kontrolować urządzenie, na którym zainstalowane jest oprogramowanie. Bank prosi, aby tego nie robić i podkreśla, że takich praktyk nie stosuje.

Getin Noble Bank: nie wysyłamy maili i SMS-ów z linkami prowadzącymi do strony logowania

Klienci Getin Noble Bank powinni z kolei uważać na e-maile z linkami do strony logowania, która - jak można się domyślać - jest fałszywa i służy do przejęcia danych. Bank przypomina, że nigdy nie wysyła maili i SMS-ów z linkami do strony logowania.

Ważne jest, aby pamiętać o kilku podstawowych zasadach, a podejrzane połączenia zgłaszać w placówkach. To najprostszy sposób, aby uchronić się przed wyłudzeniem danych i pieniędzy.

Zobacz wideo Czy bank może podnieść opłaty w sposób, którego nie zauważymy?
Więcej o: