Katalog w formie podcastu został nagrany po angielsku. Docelowo przygotowano go na amerykański rynek. W efekcie klienci Ikei zamiast 288 stron papierowego informatora otrzymali trwający 3 godziny i 41 minut podcast. Warto podkreślić, że wersja "z obrazkami" również została udostępniona online. Można ją znaleźć na stronie internetowej Ikei.
Katalog można odsłuchać m.in. w aplikacji Spotify oraz YouTube. Lektor opowiada każdą stronę katalogu, opisuje elementy danych produktów, ich ceny i zdjęcia. W prologu nagrania Ikea wyjaśnia, że katalog w wersji audio to powiew świeżości dla zamkniętych w domach, znudzonych konsumentów.
Podcast jest podzielony na 13. rozdziałów. Każdy z nich dotyczy innego pomieszczenia, tak jak w tradycyjnym katalogu (np. sypialnia, łazienka, kuchnia) oraz zawiera wskazówki dotyczące wyposażenia i dekoracji.
Sytuacja na świecie zmusiła sieć do zakończenia dystrybucji katalogu w tradycyjnej formie. "Zachowania klientów zmieniły się diametralnie, więc katalog, który ukazał się w sierpniu tego roku, będzie ostatnim. To jest bardzo racjonalna, ale też emocjonalna decyzja" - poinformował w grudniu 2020 r. Konrad Gruss, prezes Inter IKEA Systems w specjalnym oświadczeniu zamieszczonym na stronie internetowej Ikei.
Firma twierdziła wówczas, że w ciągu ostatniego roku niemal 45 proc. zakupów wewnątrz sieci przeniosło się do internetu. W związku z tym firma chce docierać z komunikacją do klientów za pomocą nowych form, takich jak aplikacje czy media społecznościowe. Sieć podała informację, że mimo rezygnacji z wysyłki katalogu do skrzynek pocztowych, jego drukowaną wersję nadal można zamówić przez internet lub odebrać ją w sklepie sieci.