W serwisie Downdetector.pl, na którym można obserwować awarie oraz przerwy w dostawie poszczególnych usług, w poniedziałek po godz. 8:30 klienci InPost zaczęli zgłaszać problemy. "Mogliby coś w końcu zrobić, bo prawie co poniedziałek jest ten sam problem", "Od rana próbuję nadać przesyłki i tylko straciłam czas", "Kiedy awaria zostanie usunięta? Ostatnio co chwilę występują takie problemy. Może czas przewietrzyć dział IT" - czytamy w komentarzach na stronie Inpost na Facebooku. Do godziny 14:10 co kilka minut pojawiało się setki nowych zgłoszeń.
Użytkownicy informują, że awaria uniemożliwia nadawanie paczek, tworzenie i drukowanie etykiet. "Nie działa API i nadawanie w managerze" - zgłasza jeden z klientów w serwisie Downdetector.pl. Problem dotyczy również serwisów zewnętrznych, które korzystają z API InPostu, np. Allegro.
Firma InPost powiadomiła w serwisie społecznościowym Twitter, że zespół pracuje nad usunięciem usterki. "Bardzo przepraszamy za zaistniałą sytuację, nasi specjaliści już pracują nad rozwiązaniem tego problemu. Prosimy również o przelogowanie i ponowne wykonanie operacji w innej przeglądarce. Jeżeli problem będzie dalej występował, prosimy o kontakt na pomoc@inpost.pl." - brzmi jeden z komunikatów.