Przeczytaj więcej podobnych informacji na stronie głównej Gazeta.pl
Allegro jest niekwestionowanym liderem polskiego rynku e-commerce. Jak podaje portal dlahandlu.pl, należy do nich 64,6 proc. rynku. Mimo tego inne platformy próbują przejąć od nich klientów. Kilka miesięcy temu swoje ruchy w tym zakresie zaczęły wzmagać Amazon oraz AliExpress.
Aby konkurować na polskim rynku, potrzeba szybkiej i taniej dostawy. Allegro zapewnia to dzięki dostawcom, którzy sprzedają z terenów naszego kraju. Amazon ma już natomiast sporą liczbę centrów dystrybucyjnych w Polsce. W tę stronę podąża również AliExpress, które właśnie skończyło budowę centrum logistycznego pod Łodzią.
Polska jest naszym regionalnym hubem w Europie Środkowo-Wschodniej i była naturalnym wyborem inwestycyjnym na pierwsze centrum logistyczne w regionie dla AliExpress. Nowe centrum zapewni szybszą wysyłkę dla użytkowników w kluczowych miastach
- powiedział Gary Topp, dyrektor generalny AliExpress na Europę Środkową i Wschodnią.
Centrum ma 10 tys. mkw. i pozwoli na wysyłkę w gwarantowanym terminie do trzech dni od założenia zamówienia. W przypadku dużych miast przesyłka powinna dojść już następnego dnia.
Najpierw jednak centrum logistyczne musi ruszyć. Jego start zaplanowano jeszcze przed Dniem Singla. To największy festiwal wyprzedaży na świecie, rokrocznie organizowany przez AliExpress w dniu 11 listopada. Centrum logistyczne zostanie więc otwarte w przeciągu najbliższego miesiąca.
O swojej obecności na polskim rynku postanowił dać znać także Amazon. Po pół roku od uruchomienia polskiej witryny i sklepu, w końcu weszła do nas usługa Prime. I to od razu w dużej promocji. Za 49 zł na rok dostajemy nie tylko darmową i szybką dostawę, ale również dostęp do serwisów Amazon Prime Video oraz Gaming.