Znana platforma sprzedażowa Allegro chce zastrzec odcień pomarańczowy: 255/90/0 dla klasy 35 w klasyfikacji Nicejskiej, czyli Międzynarodowej Klasyfikacji Towarów i Usług. Platforma wystąpiła już z wnioskiem o rejestrację tego koloru jako znaku towarowego do Urzędu Patentowego RP - informują wiadomoscihandlowe.pl.
Więcej informacji z Polski przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl
"Jednak udowodnienie tego, że to Allegro powinno mieć monopol w branży e-commerce w Polsce na konkretny odcień koloru pomarańczowego, może być bardziej skomplikowane niż w przypadku rejestracji pozostałych znaków towarowych" - wskazuje serwis. Dodaje, że proces rejestracji może potrwać od kilku do nawet kilkunastu miesięcy, a konkurencja Allegro może starać się go zablokować.
Mikołaj Lech, rzecznik patentowy został zapytany, jakie mogą być konsekwencje rejestracji koloru pomarańczowego przez Allegro. - Moim zdaniem bardzo poważne. Konkurenci Allegro nie będą mogli w swojej identyfikacji wizualnej używać zbliżonego koloru. Nie zdziwiłbym się gdyby portal od razu po uzyskaniu ochrony zaczął egzekwować swoje prawa - wyjaśnił w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl
Jak dodał, w przeszłości Orlen zastrzegł szereg znaków towarowych przedstawiających wygląd swoich stacji benzynowych. - W oparciu o te prawa, zmusił wiele konkurencyjnych stacji, które miały zbyt podobne malowanie, do rebrandingu - podkreślił Mikołaj Lech.
Firmy mogą zastrzec nie tylko logo, ale też kolor. Przykładowo Play zastrzegł jako swój znak towarowy kolor fioletowy. Oczywiście chodzi o konkretny odcień tego koloru - w tym przypadku chodzi o kolor RGB o kodzie: 72/34/124.
Obecnie z koloru pomarańczowego korzystają znane zagraniczne platformy e-commerce, w tym np. Alibaba, AliExpress czy Shopee. Nie ma tutaj żadnego problemu, dopóki korzystają z różnych odcieni. Dotychczas Allegro zastrzegło wiele znaków, m.in. pomarańczowe logo, znak słowne Allegro Pay, Allegro Smart! i Allegro Lokalnie. Allegro uzyskał ochronę również na swój charakterystyczny zielony automat do odbioru paczek jako znak towarowy przestrzenny.